Jump to content
Annons

EUROVISIONSSCHLAGERN SEMI 2


debatt

Recommended Posts

Annons
Hellu!

Varför tävlar inte England i semi 2?

Frankrike, England, Spanien och Tyskland är alltid med i finalen eftersom de finansierar en så stor del av spektaklet - och så är värdlandet också självskrivet, så dessa 5 länder behöver inte kvala in, utan kommer direkt till finalen oavsett hur dåliga låtar de har...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det tycker jag är lite "fult" gjort faktiskt.

Fast å andra sidan är det ju de själva som förlorar på det då dom oftast har väldigt dåliga låtar.

Denna semi var ju helt värdelös i alla fall.

Vart tog all bra musik vägen?

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Vart tog all bra musik vägen?

Ja inte hittar man den direkt i såna här sammanhang. 🙂 Lyssnade bara lite medan jag sätt här framför datorn och gjorde lite annat än musik. Den enda som lät okej var tjejerna från Irland tycker jag. Och att de för första gången(?) skippat folkmusikinfluenser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja inte hittar man den direkt i såna här sammanhang. 🙂 Lyssnade bara lite medan jag sätt här framför datorn och gjorde lite annat än musik. Den enda som lät okej var tjejerna från Irland tycker jag. Och att de för första gången(?) skippat folkmusikinfluenser.

Inte riktigt va?

"What's Another Year"

"Hold Me Now"

"In Your Eyes"

"Rock n Roll Kids"

Alla bra som fan. Alla vinnare. Alla folkmusikfria.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att Danmark är riktigt bra. Gillar också Ronan Keating och Boyzone, så det är föga förvånande...

Polen åkte tyvärr ut, men Albanien och Azerbadjan kom med, så det var i stort sett de som var något att ha (förutom då Polen, som jag också gillade).

Att Norge kom med är däremot en gåta. En tjatig och trist historia med en sångare som låter som en mistlur... Nej, tack! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag röstade på tjejen från Azterbadjan. 😛

Nej, jag vet inte, jag hörde inte detta direkt, det var match på ViaSat Fotboll. Tycker dock att gnisslet i Norgelåten är jobbigt. Ogillar sådant. Det var väl som förra gången kan jag föreställa mig, ingen direkt som stack ut och är värd att köpa. Spelat in detta på dvd, så jag får väl höra på't imon. Av det jag hörde i bakgrunden var jag inta alls impad dock.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok.

Nu har jag lyssnat ordentligt idag. Såhär tycker jag, på en femgradig skala 1-5, där 5 är högst och bäst:

1. Kroatien 3

2. Irland 3

3. Lettland 1

4. Serbien 3

5. Polen 2+

6. Norge 2

7. Cypern 2

8. Slovakien 2

9. Danmark 3+

10.Slovenien 2

11.Ungern 2

12.Azerbadjan 3+

13.Grekland 2

14.Litauen 2

15.Moldavien 3

16.Albanien 3

17.Ukraina 2-

18.Estland 3-

19.Nederländerna 2

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...