Jump to content
Annons

Roland SH-2000


Frukt

Recommended Posts

Hej.

Jag kunde inte hitta någon liknande tråd, men ber om ursäkt om det redan finns en om ämnet.

För några år sedan fick min fru ett bra pris på en trasig Roland SH-2000 (http://www.synthmuseum.com/roland/rolsh200001.html), som vi nu lyckats reparera. Tro det eller ej, det var bara en glassäkring som hade gått, så reparationskostnaderna var inte enorma 🙂.

Synthen funkar alldeless utmärkt och jag undrar i vilken prisklass en sådan synth ligger?

Har ännu inte bestämt mig om jag ska sälja den eftersom jag gått och blivit lite småkär i den, men vem vet (bilder kan fixas om intresse finns).

Tacksam för svar!

mvh

Kim

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ett par tusenlappar, beror väl på skicket i övrigt.

En roland sh-1000 som verkar vara mer eftertraktad brukar kosta mellan 2500 och 4000 beroende på skick.

Hej.

Jag kunde inte hitta någon liknande tråd, men ber om ursäkt om det redan finns en om ämnet.

För några år sedan fick min fru ett bra pris på en trasig Roland SH-2000 (http://www.synthmuseum.com/roland/rolsh200001.html), som vi nu lyckats reparera. Tro det eller ej, det var bara en glassäkring som hade gått, så reparationskostnaderna var inte enorma 🙂.

Synthen funkar alldeless utmärkt och jag undrar i vilken prisklass en sådan synth ligger?

Har ännu inte bestämt mig om jag ska sälja den eftersom jag gått och blivit lite småkär i den, men vem vet (bilder kan fixas om intresse finns).

Tacksam för svar!

mvh

Kim

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett par tusenlappar, beror väl på skicket i övrigt.

En roland sh-1000 som verkar vara mer eftertraktad brukar kosta mellan 2500 och 4000 beroende på skick.

Tack för snabbt svar.

Ok då vet jag ungefär vad den är värd. Det lär i och för sig variera från person till person och period till period, men de verkar vara ett bra tumvärde.

Tack!

mvh

Kim

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...