mussemajje Postat 21 april 2009 Postat 21 april 2009 (redigerat) Hej! Försöker att bli active i Device Setup under Asio driver men det blir aldrig så. Ljudkortet är ett Echo Audiofire12 och datorn är en Pentium 4 3.0 Ghz PC. Har Cubase v 4.5.2. Jag har flera andra datorer med inbyggda ljudkort i och där ar alla kanaler i "active" direkt. Är det något jag har missat? Tacksam för alla tips. Det vore ju kul att kunna spela in snart. Förtydligande: För att få ljud i spåren jag vill spela in på måste de vara aktiverade. Statusen på spåren kan man se under menyn "Devices" längst ner där man kan välja "Device setup". I denna ruta klickar man på den Asio driver du använder - i mitt fall typ Asio firewire. Då kan man läsa av statusen för de respektive inspelningsspår. I mitt fall innebär det att spåren står i lägen "Inactive" och följdaktligen kan jag inte spela in. Hoppas att ni förstår vad jag är ute efter nu. Redigerat 22 april 2009 av mussemajje
Lundin Postat 21 april 2009 Postat 21 april 2009 Active definierar vilka in och utgångar som är aktiva i VST connections.. "add bus" och definiera vilka portar du ska avända så blir de aktiva i Device Setup
mussemajje Postat 22 april 2009 Trådstartare Postat 22 april 2009 Definera "Active". Har försökt definiera vad jag är ute efter. Ursäkta om jag var otydlig.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.