Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är det möljligt att styra VST-effekter med en extern kontroller? AlltsĂ„ realtids-styra parameterarna i nĂ„t delay, chorus, etc?

Generic Remote stÀller vÀl bara in funktioner för sjÀlva vÀrdprogrammet, vad jag förstÄr. Play, Stop, Rec, etc? Eller kan man hitta nÄn lösning dÀr?

Jag anvÀnder Cubase SX3.

Annons
Postat

Jo, kontrollers har jag redan. FrÄgan var mer specifikt hur man stÀller in dem att styra individuella effekter i Cubase.

Postat

Om din kontroller stöder Mackiemod sÄ finns det fÀrdigt i Cubase.

Åke

pme (oregistrerad)
Postat

Remote controllers suger i cubase. Om det alls ska gÄ att anvÀnda sÄ behöver man en tillÀggsmodul. För att fÄ tillgÄng till informationen om hur man gör dessa mÄste man skriva avtal med steinberg. Det gÄr inte att fixa sjÀlv sÄ man fÄr köpa en kontroller dÀr tillverkaren har avtal med steinberg och har gjort en modul för den aktuella modellen eller om kontrollen kan emulera nÄgon kÀnd modell tex mackie.

Postat
  pme sa:
Remote controllers suger i cubase. Om det alls ska gÄ att anvÀnda sÄ behöver man en tillÀggsmodul. För att fÄ tillgÄng till informationen om hur man gör dessa mÄste man skriva avtal med steinberg. Det gÄr inte att fixa sjÀlv sÄ man fÄr köpa en kontroller dÀr tillverkaren har avtal med steinberg och har gjort en modul för den aktuella modellen eller om kontrollen kan emulera nÄgon kÀnd modell tex mackie.

FrÀmst skulle jag vilja anvÀnda min Korg Legacy att realtidsstyra Korgs insert-effekter. Borde jag alltsÄ rÀkna med att det inte kommer att funka?

pme (oregistrerad)
Postat

Jag antar att du menar MDE-X. Det gÄr i alla fall att styra den pluginen. Om inte den korg Àr kompatibel med nÄgon annan sÄ fÄr du försöka med generic remote.

pme (oregistrerad)
Postat

Jag provade med cubase 5 och dÀr gÄr det med generic-remote.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.