Friberg Postat 18 april 2009 Postat 18 april 2009 Ăr det möljligt att styra VST-effekter med en extern kontroller? AlltsĂ„ realtids-styra parameterarna i nĂ„t delay, chorus, etc? Generic Remote stĂ€ller vĂ€l bara in funktioner för sjĂ€lva vĂ€rdprogrammet, vad jag förstĂ„r. Play, Stop, Rec, etc? Eller kan man hitta nĂ„n lösning dĂ€r? Jag anvĂ€nder Cubase SX3.
trancer Postat 18 april 2009 Postat 18 april 2009 Finns ju mÄnga kontrollerbord som gör just det dÀr, du fÄr helt enkelt köpa ett sÄnt för att kunna styra det externt. Checka hÀr: DAW-Controllers /Perrra
Friberg Postat 18 april 2009 TrÄdstartare Postat 18 april 2009 Jo, kontrollers har jag redan. FrÄgan var mer specifikt hur man stÀller in dem att styra individuella effekter i Cubase.
ake Postat 18 april 2009 Postat 18 april 2009 Om din kontroller stöder Mackiemod sÄ finns det fÀrdigt i Cubase. à ke
pme (oregistrerad) Postat 18 april 2009 Postat 18 april 2009 Remote controllers suger i cubase. Om det alls ska gÄ att anvÀnda sÄ behöver man en tillÀggsmodul. För att fÄ tillgÄng till informationen om hur man gör dessa mÄste man skriva avtal med steinberg. Det gÄr inte att fixa sjÀlv sÄ man fÄr köpa en kontroller dÀr tillverkaren har avtal med steinberg och har gjort en modul för den aktuella modellen eller om kontrollen kan emulera nÄgon kÀnd modell tex mackie.
Friberg Postat 18 april 2009 TrÄdstartare Postat 18 april 2009 pme sa: Remote controllers suger i cubase. Om det alls ska gÄ att anvÀnda sÄ behöver man en tillÀggsmodul. För att fÄ tillgÄng till informationen om hur man gör dessa mÄste man skriva avtal med steinberg. Det gÄr inte att fixa sjÀlv sÄ man fÄr köpa en kontroller dÀr tillverkaren har avtal med steinberg och har gjort en modul för den aktuella modellen eller om kontrollen kan emulera nÄgon kÀnd modell tex mackie. FrÀmst skulle jag vilja anvÀnda min Korg Legacy att realtidsstyra Korgs insert-effekter. Borde jag alltsÄ rÀkna med att det inte kommer att funka?
pme (oregistrerad) Postat 18 april 2009 Postat 18 april 2009 Jag antar att du menar MDE-X. Det gÄr i alla fall att styra den pluginen. Om inte den korg Àr kompatibel med nÄgon annan sÄ fÄr du försöka med generic remote.
pme (oregistrerad) Postat 18 april 2009 Postat 18 april 2009 Jag provade med cubase 5 och dÀr gÄr det med generic-remote.
Friberg Postat 18 april 2009 TrĂ„dstartare Postat 18 april 2009 Jag ska göra ett nytt generic-försök senare under kvĂ€llen đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.