Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vi ska spela in skiva med mantrasånger som så många som möjligt ska kunna sjunga med i. Men vet inte vilken tonart som passar att sjunga i för folk i allmänhet.

Vi började i Am och då spänner vers från g till g' (en oktav högre) och en återkommande bridge ligger lite högre från c till a#. Jag tycker det lägre g är svårt att få tryck i men det högre partierna är ok. Transponerar jag upp den till Hm verkar de högre tonerna i bridge ganska höga för kvinnliga stämmor.

Några idéer vad som skulle passa bäst?

Annons
Postat
Vi ska spela in skiva med mantrasånger som så många som möjligt ska kunna sjunga med i. Men vet inte vilken tonart som passar att sjunga i för folk i allmänhet.

Vi började i Am och då spänner vers från g till g' (en oktav högre) och en återkommande bridge ligger lite högre från c till a#. Jag tycker det lägre g är svårt att få tryck i men det högre partierna är ok. Transponerar jag upp den till Hm verkar de högre tonerna i bridge ganska höga för kvinnliga stämmor.

Några idéer vad som skulle passa bäst?

Totalt omfång G-A# är lite lågt som "allsångstonart" ja. En hel upp (A-C) eller ännu en halvton upp (A#-C#) skulle jag rekommendera.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.