danielleon Postat 9 april 2009 Postat 9 april 2009 (redigerat) hejsan, har problem med mitt mia kort till cubase sx3.. på audio tracken står det, In: IN1 Out: BUS1. men i device setup står det att allt med mia skall finnas... varför gör det inte det? vad skall jag göra? :/ Redigerat 9 april 2009 av danielleon
floffo66 (oregistrerad) Postat 9 april 2009 Postat 9 april 2009 Det är ju sällan SX3 är inblandat i diverse problem.. 😄
danielleon Postat 10 april 2009 Trådstartare Postat 10 april 2009 (redigerat) vst är ASIO echo PCI. kan välja.. ASIO multimedia driver och ASIO DirectX Full Duplex Driver Redigerat 10 april 2009 av danielleon
Lundin Postat 10 april 2009 Postat 10 april 2009 Men vad är det egentliga problemet? Du döper dina in och utgångar i VST Connections..
danielleon Postat 10 april 2009 Trådstartare Postat 10 april 2009 detta är problemet, det står i device setup att mia finns.. men som ni ser så finns de inte där i själva programmet? 😉
Lundin Postat 11 april 2009 Postat 11 april 2009 (redigerat) detta är problemet, det står i device setup att mia finns.. men som ni ser så finns de inte där i själva programmet? 🙂 Vad vinner jag om jag svarar rätt? På svar A Säger vi att: Du har öppnat ett Cubase SX 1.X projekt i Cubase SX 3 och i första datorn ser det ut som du hade ett ljudkort med inbyggd GM-synt vilket Cubase inte kan hitta i nuvarande dator då frågar Cubase vad du vill koppla om GMsynten till eftersom den inte kan hitta den.. en avvaktande routing helt enkelt. På svar B säger vi att: "UV22hr could not be found on Master insert 8" är en ditheringplugg du haft på masterbussens insert 8 i första datorn som SX 3 inte kan ställa in själv, enkelt uttryckt är sökvägen till pluggen inte är exakt lika sedan projektet sparades i första datorn och då poppar den där dialogrutan upp och frågar vad du vill göra... sen får du gå in manuellt och ställa in routingen. Så egentligen har du inga problem i din dator, bara ofullständiga routings från ena projektet till det andra. Redigerat 11 april 2009 av Lundin
Lundin Postat 13 april 2009 Postat 13 april 2009 tjaa.. börja med att läsa manualen kanske? Alltså dessa två fel har inget med funktionaliteten att göra.. den meddelar bara att den saknar något som varit sparat i ditt tidigare projekt. Det är ju bara att assigna om dessa till några som finns i ditt nuvarande bibliotek så är allt frid och fröjd.. sen sparar du projektet och Cubase kommer hitta rätt plugg/ instrument nästa gång du öppnar filen.
danielleon Postat 16 april 2009 Trådstartare Postat 16 april 2009 jomen, jag har haft de installerat innan, och det är först nu det blir fel :/, har installerat om datorn för att ja trodde de va fel, men samma fel kvarstår. jag lyckades lösa de på ett halvdåligt sätt för tillfället. men måste ändra om inställningarna så fort jag gör nytt projekt eller startar om programmet. precis som om den inte sparar det 😆
Lundin Postat 19 april 2009 Postat 19 april 2009 jomen, jag har haft de installerat innan, och det är först nu det blir fel :/, har installerat om datorn för att ja trodde de va fel, men samma fel kvarstår. jag lyckades lösa de på ett halvdåligt sätt för tillfället. men måste ändra om inställningarna så fort jag gör nytt projekt eller startar om programmet. precis som om den inte sparar det Hmmm nu börjar det bli lite rörigt. Vad är det du vill åstadkomma som inte fungerar? Vad är det du löst på ett halvdåligt sätt? Vad är det för inställningar som ändras?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.