Fredrik B (oregistrerad) Postat 3 april 2009 Postat 3 april 2009 har ett problem när jag spelar in mina dj mixar. Går hur bra som helst att spela in tills Ableton kommer till 92.59 minuter, då klipper programmet inspelningen av sig själv. man vill ju spela in längre än 93minuter. Har hänt ett flertal gånger när jag spelat in. 🙂 Är detta någon begränsning i ableton som gör att den bryter? Någon som har haft samma problem? Min utrustning: HP laptop med Win Vista Home Premium. M-Audio FireWire Solo Pioneer DJM-800 2x Pioneer CDJ-1000mk3
oioioi Postat 15 april 2009 Postat 15 april 2009 Jag är totalt rudis på Live, men min spontana tanke är att 93 minuters inspelning är mycket data. Hur stor blir en 93-minuters fil? Kan det vara filsystemet som sätter gränsen?
DieHard (oregistrerad) Postat 15 april 2009 Postat 15 april 2009 Frågan är väl vem orkar lyssna på en så lång låt? Visserligen gillar jag långa låtar men finns knappast något som är så bra att man vill lyssna på en låt i en och halv timme?
Fredrik B (oregistrerad) Postat 16 april 2009 Postat 16 april 2009 Filerna blev ca 900 MB Det är inte "en" lång låte... utan en lång inspelning av mixarna jag gör när jag Dj:ar... Spelar in mina sets så att säga. tror att jag kan ha löst problemet. ändrade Inspelnings bit till 16 från 32... kan ha varit med det att göra.. // Fredrik
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.