Jump to content
Annons

Inspelningsbegränsningar i Live Lite 7 ?

Recommended Posts

Fredrik B (oregistrerad)
Postat

har ett problem när jag spelar in mina dj mixar.

Går hur bra som helst att spela in tills Ableton kommer till 92.59 minuter, då klipper programmet inspelningen av sig själv.

man vill ju spela in längre än 93minuter.

Har hänt ett flertal gånger när jag spelat in. 🙂 Är detta någon begränsning i ableton som gör att den bryter?

Någon som har haft samma problem?

Min utrustning:

HP laptop med Win Vista Home Premium.

M-Audio FireWire Solo

Pioneer DJM-800

2x Pioneer CDJ-1000mk3

• 2 veckor senare...
Annons
Postat

Jag är totalt rudis på Live, men min spontana tanke är att 93 minuters inspelning är mycket data. Hur stor blir en 93-minuters fil? Kan det vara filsystemet som sätter gränsen?

DieHard (oregistrerad)
Postat

Frågan är väl vem orkar lyssna på en så lång låt? Visserligen gillar jag långa låtar men finns knappast något som är så bra att man vill lyssna på en låt i en och halv timme?

Fredrik B (oregistrerad)
Postat

Filerna blev ca 900 MB

Det är inte "en" lång låte... utan en lång inspelning av mixarna jag gör när jag Dj:ar... Spelar in mina sets så att säga. tror att jag kan ha löst problemet. ändrade Inspelnings bit till 16 från 32... kan ha varit med det att göra..

// Fredrik

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.