Jump to content
Annons

Cymbalväskor


Save

Recommended Posts

Godkväll mina vänner.

Jag har tittat runt lite efter en väska att ha cymbalerna i och insett att jag har noll koll på vad som är bra och prisvärt. Men då är det ju tur att det finns kunniga människor på forum som detta som kanske kan hjälpa mig? 🙂

Jag skulle alltså vilja veta om ni har några saker att säga om dessa väskor, vilka använder ni? vad ska man tänka på när man kollar runt, är det sömmar, material etc.? Ni kanske till och med kan rekommendera någon bra och prisvärd som jag kan slå till på direkt? 🙂😮

Tack tack...

Save

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
Annons

Tja!

Bra cymbalcase har bred botten, annars så är risken stor att caset börjar gå sönder där, av erfarenhet. och man vill ju inte att cymbalerna ramlar ut på gatan.

Fack på utsidan är bra för trumpinnar, öronskydd, metronom mm.

Cymbalcase är trots allt en förbrukningsvara som är värd att lägga ner pengar på. Och då är det bättre om det börjar gå sönder på andra ställen än just botten.

Skulle föreslå Sabians case. Det har axelrem, ryggsäckshängarselar, fack, handtag och bred botten. Kostar runt 1000-lappen. Har haft mitt i drygt två år och då har jag använt det VARJE dag. Till och hem från skolan, till rep, gig. så det är välanvänt.

Mycket bättre än de Zildjian case jag sett som i stort sett alltid spricker.

Skulle slänga ut en liten varning för case med enbart handtag. Min erfarenhet är att armarna är för långa så har man inte armarna böjda släpar det i marken. Hade ett sådant av märket rockbag som höll i ett halvår. Enda pluset är att armarna får sig lite träning =)

så:

+bred botten

+tåligt material (läder i botten och selar/handtag) och ordentliga sömmar

+fack

+ryggsäckstypen är gryyymt skön

-billiga case

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jag kan rekommendera Protechtor Cases. Har själv ett sådant case och är helnöjd. Haft det i över två år nu och inga som helst tendenser till slitage.

Du vill inte ha en softcase i släpet när du är ute och gigar. Det kan jag säga direkt. Enda som funkar i längden är hardcase.

Förlänger livslängden på det mesta som är skyddat väl.

Du får caset för 1195: på Slagverkskompaniet.

cymbalcase.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...