Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har haft problem med att få ett stort och rent ljud på mina synthar. Vad mer än EQ, kompressor och stereoench behöver man egentligen?

Har jag missat något? Hur brukar ni göra för att få ett "fett" och stort ljud?

ungefär här ligger jag väll skulle jag tro, låter lite halvtunt ja. Skyller kanske lite på youtube men trycker man på HQ låter det minst lika bra som mp3 filen. http://www.youtube.com/watch?v=Ev71jH9q82s

Vill uppnå ett mer proffsigt resultat när det kommer till mitt mixande, och påstå inte nu att det är en välmixad låt i länken nu 😎

Någon som har lust att berätta lite hur ni går till väga när det gäller effekter på synthar, vad rekommenderar ni att använda?

/Base 10

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Ibland när humöret är rätt så brukar jag dubba samma synt men sneställa den ena tagningen och panna tagningarna.

Lite LFO på båda syntarna och olika inställningar på tagningarna...

Blir mums.

Postat

Tack för tippsen drloop och jarlo, det blir att testa efter plugget det! 😉

Postat

Fast hmmm.... Jag slänger aldrig på massa effekter om jag inte är ute efter ett visst resultat. Att det ska låta "fett" beror väl på hur synten låter? Ta tex Albino 3 som låter som ett pingisrackert medan en Virus låter som en ångvält i jämförelse. På vilket sätt vill du att det ska låta? När folk tycker syntar låter fett så har de ofta rejält med botten vilket kan vara trevligt men jag skär nästan alltid bort botten ändå i slutändan. Eq är bra skit!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.