lila (oregistrerad) Postat 19 mars 2009 Postat 19 mars 2009 Hejsan! Jag är väldigt okunnig inom "studiobyggarbranschen" och skulle vilja ha hjälp med ett par vad jag tror ganska enkla saker. Skulle också vilja ha lite information om hur det externa ljudkortet egentligen fungerar. Jag har installerat cubase 5 och ett presonus firebox ljudkort i datorn. En mick har jag kopplat in i ljukortet och sedan "valt" ljudkortet i cubase och "testat" ljudkortet med cubase genom att prata i micken, det ger då effekt genom att jag ser aktiviteten i cubase. Så länge verkar allting funka? Har inte kopplat in min zynth ännu då jag behöver en installations-cd som jag får snart, men visst ska det gå att koppla in den via ljudkortet ändå och spela in den som ett vanligt instrument? Nu kommer det till monitorerna och ljudet. Det är ett par M1Active 320 USB från Alesis som jag ska använda. Hur ska jag koppla dem? Ska jag koppla dem direkt från ljukortet med ett par vanliga "gitarrkablar" eller ska jag också koppla in de till datorn via USB?? Ska ljudet ut via ljudkortet? Jag vet inte riktigt hur jag ska koppla de. Vad jag vill veta är alltså hur jag ska kunna lyssna direkt på det jag spelar via zynthen och sjunger in i datorn? Tacksam för svar på lite lustiga frågor kanske!
Gilbert Postat 19 mars 2009 Postat 19 mars 2009 Koppla med vanliga kablar då du inte vill använda ljudkortet i högtalarna.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.