joachime Postat 8 december 2004 Postat 8 december 2004 Som vilket annat ljudkort som helst. Midianslutningarna sitter på korten, som sitter i datorn. Den enda stora skillnaden, jämfört med ett Delta, är att du använder kortets digitalutgångar och använder externa ad/da-omvandlare.
Newsec Postat 9 december 2004 Trådstartare Postat 9 december 2004 (redigerat) Coolt 😲 Kom och tänka på en annan sak. Usch vad jag känner mig jobbig nu 1. Om man kollar på fronten och på baksidan av preampen så finns det 8 ingångar på framsidan och 8 utgångar på baksidan. Det jag undrar över är om man kör adat. Kopplar man in 8 ingångar då och sen så går de vidare till adat och man struntar i de 8 utgångarna på baksidan? 2. Nästa fråga är nästan den första som jag ställde. Kan man ändra ljudet och sånt i efterhand på varje spår som blir i Cubase? (Dum fråga va?) 3. Vart hittar du stereokanalerna på preampen som du sa att jag skulle koppla till min mixer för monitorlyssning/hörlurslyssning? 4. Om jag väljer ljudkortserien EMU. Ska jag ta med EmulatorX eller utan? 5. Och vilket utav EMU korten räcker för min del tro? Tacksam för svar! Redigerat 9 december 2004 av Newsec
Newsec Postat 11 december 2004 Trådstartare Postat 11 december 2004 Kolla detta 😳 https://www.studio.se/index.php?act=ST&f=27&t=6594
Newsec Postat 20 december 2004 Trådstartare Postat 20 december 2004 Ska jag välja EMU 1212 eller 1820? Har svårt att bestämma mig 😳
Brumm (oregistrerad) Postat 7 januari 2005 Postat 7 januari 2005 Är det möjligt att plugga in en gura rätt in i behringer adat8000 preampen med ok resultat? någon som provat? borde ju inte funka så bra eftersom ingångsimpedansen e för låg 😉 eller?? någon som har andra erfarenheter av behringer adat8000 mickpreamp? funkar den bra? Funderar själv på en EMU 1212m el 1820 /behringer adat8000 kombo!
joachime Postat 7 januari 2005 Postat 7 januari 2005 Är det möjligt att plugga in en gura rätt in i behringer adat8000 preampen med ok resultat? Rekommenderar en DI (linebox) om du ska spela in elgitarr eller elbas rätt in i datorn.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.