Sanchezco Postat 15 mars 2009 Postat 15 mars 2009 Hej! Vore tacksam om någon kunde förklara hur man får den där "gungiga" känslan på en låt. Här finns ett exempel, låten heter Telephone : http://profile.myspace.com/index.cfm?fusea...iendID=43246486 Tack på förhand! Mvh Johnny
pme (oregistrerad) Postat 15 mars 2009 Postat 15 mars 2009 Länk? Du länkar till en sida utan någon telephone låt. Tre videos med agnes...
ViktorDenStore Postat 15 mars 2009 Postat 15 mars 2009 Hej Sanchezco, Prova gärna att söka innan du postar ett nytt ämne. Många frågor är redan besvarade. ☺️ Det jag tror du tänker på är Side Chain. Läs mer om det här: http://sonictransfer.com/side-chain-compre...-tutorial.shtml .Viktor
Sanchezco Postat 15 mars 2009 Trådstartare Postat 15 mars 2009 Tjena Viktor! Nej, det är inte sidechain jag tänker på. Det är mer att låten verkar inte vara uppbyggd på 4/4 takt. Det blir ett speciellt "gung" på alla instrument....jag vet inte vad det är som gör det, men inte sidechain. Har provat på lite allt möjligt... ViktorDenStore sa: Hej Sanchezco, Prova gärna att söka innan du postar ett nytt ämne. Många frågor är redan besvarade. ☺️ Det jag tror du tänker på är Side Chain. Läs mer om det här: http://sonictransfer.com/side-chain-compre...-tutorial.shtml .Viktor T
slejnard Postat 15 mars 2009 Postat 15 mars 2009 (redigerat) Skyffel alltså. Hehe...ja typ. Läste just en gammal het diskussion i ämnet...ska leta... //forum.studio.se/lofiversion/index.php/t19518.html Lyssnade bara på hans exempel Telephone och den känns "skyffel" 😏 Som Waterloo...som Knock on wood...som Detroit Rock City...som... shuffle= blandad Redigerat 15 mars 2009 av slejnard
Sanchezco Postat 15 mars 2009 Trådstartare Postat 15 mars 2009 Tack ALLA! Ska kolla upp det här med Shuffle:) MVH Johnny
stoferb (oregistrerad) Postat 15 mars 2009 Postat 15 mars 2009 Tre ord som täcker hemligheten bakom nästan alla former av gung: Synkoper, triol-feeling och polyrytmik (två mot tre, tre mot fyra o.s.v.)
niclashbg Postat 26 mars 2009 Postat 26 mars 2009 hejsan! vet inte vilket program du använder.. men i reason 4 finns det ju en speciell shuffle "maskin" (kommer inte på det rätta ordet efter två nätters sömnlöshet... " 😄 i logic så tar du 1/12 så blir det shuffle automatiskt! Kötta hårt ! Har producerat en shufflelåt åt min kompis i logic, han heter eric saade och är molly sandéns pojkvän. lyssna gärna på låten här www.myspace.com/ericsaade
Sanchezco Postat 26 mars 2009 Trådstartare Postat 26 mars 2009 Tack Niclas! Kanon bra:) På den låten som ligger uppe på myspace, har du kört på 1/12 i alla instrument spår? Har nämligen logic... Mvh Johnny www.myspace.com/johnnysproductions hejsan! vet inte vilket program du använder..men i reason 4 finns det ju en speciell shuffle "maskin" (kommer inte på det rätta ordet efter två nätters sömnlöshet... " 😉 i logic så tar du 1/12 så blir det shuffle automatiskt! Kötta hårt ! Har producerat en shufflelåt åt min kompis i logic, han heter eric saade och är molly sandéns pojkvän. lyssna gärna på låten här www.myspace.com/ericsaade
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.