Jump to content
Annons

EzDrummer nu, kanske Superior senare?


oioioi

Recommended Posts

Jag tänkte ta nästa stapplande steg i dator-musicerandet och införskaffa någon sorts trum-mjukvara.

Jag kan ju inte så mycket om sådant här, och vill egentligen inte lära mig heller mer än vad som är nödvändigt. Jag är inte trummis, men vet väl ungefär hur det ska låta.

Så jag tänkte att Musikbörsens paket för 1495:- borde vara en bra start:

"Trumpad plus program Triggerfinger + dfh EzDrummer pack

EZ Drummer mjukvara och M-Audio Triggerfinger i en perfekt kombination. Få ut MAX av EZ Drummer, med suverän känsla via Trigger Finger."

http://www.musikborsen.se/frameset.aspx?id...186016&fm=1

På bilden ser det ut som "vanliga" EZdrummer, men texten säger dfh EzDrummer pack. Är det någon skillnad? Vad är dfh EzDrummer för den delen?

Jag är inte säker på ifall paden behövs, men merkostnaden är så liten så det verkar vara dumt att låta bli.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

dfh = Drumkit from Hell ...

Bara namnet fick mig att skaffa detta paket (man är ju väldigt mogen och svag för "hell" etc 😏 ).

Dock, enligt mig är inte detta användbart om man inte ska ha extrema metalltrummor eller spelar ännu hårdare musik.

Trumljuden är väldigt mycket "plastljud" a la "klick, klick, tjiff, tock" som man hör i många moderna metallåtar (vad vill du ha för ljud?).

Här har du en länk till DFH.

Lyssna på demos kan ju vara smart (vilket jag inte gjorde)...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... lite skumt döpt det där paketet.

Som jag förstår det hela så är INTE tillägget Drumkit from hell med i det paketet, utan "bara" själva grundstommen - som iofs låter helt ok!

"Drumkit from hell" får man nog köpa till i efterhand.

Det som ingår är alltså det här: http://www.toontrack.com/ezdrummer.asp

....om jag inte är helt ute och snurrar...

Tillägg: Men vilket som - Ez drummer är kalas! Låter helt ok och är framför allt väldigt lätt att använda och komma in i. Så, köp rekomenderas å det varmaste! :-)

Redigerat av SvartSaft
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får kila in på Musikbörsen på vägen hem från jobbet någon dag, och få utrett exakt vad det som ingår i paketet.

Vad jag är ute efter? Jo, ett enkelt sett att få hysade trummor.

Musikstil lite tyngre rock/punk/hardcore. Jag är dock inte så förtjust i det plåtiga trumljudet en del metallband har, vill hellre ha "maffiga" trummor. (Heter det så?)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Hoppas det är okej om jag lånar tråden lite. Sitter här med en mix och vet vilken virvel jag vill få till och har hittat denna bland superior drummer 2.0 demos. Men vad säger ni. Är det användbart i mer? Är det tillräckligt bra för att hålla en hel produktion? Känns annars dumt att lägga ut 2500kr för en låt och en virvel. Har en trumplugg, men tycker den är begränsad så en ny är inte helt fel. Om jag stänger av alla effekter i superior. Är det torra ljudet då eller är det redan processerat som i EZDrummer?

Hoppas på snabbt svar då jag behöver beställa snarast.

MVH

Anders

EDIT: Äsch, slängde iväg beställningen iaf. Är lite brådis och jag behöver virveln. Något kul kan man säkert hitta på med det om man nu inte skulle känna att resten är något att ha.

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gick in på Musikbörsen på vägen hem. Det är standard-version av Ezdrummer som ingår.

Ska nog investera nästa vecka! (Om jag har några pengar kvar då efter ha servat bilen samt varit uppe i Sälen.)

Link to comment
Dela på andra sajter

jag använde Ezdrummer till mina låtar i punkfestivalen (nr2 och nr15), det är väldigt lätt använt för nybörjare och låter bra från start, så i princip kan man lata de vara som de är men med Eq, kompressor osv. så går det att få ännu bättre ljud.

har en liknande trigger finger pryl (korg padkontrol) men har inte använt den så mycket eftersom Ezdrummers midifiler är så lätta att använda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...