Froma Postat 26 februari 2009 Postat 26 februari 2009 Hej hej hallå! Har nu kört mac i några månader, måste bara tillägga det var nog de bästa köpet jag gjort 😛 Nåja, nu är det så att jag fixat mig Melodyne för skojs skull men har ingen aning om hur jag får VST in i Live, det står ett meddelande i rutan där plug-insen ska finnas om man aktiverat en som lyder: "Unfortunatley, plug-ins are deactivated when running Live as a ReWire slave." Förstår såklart inget av det, men det finns lite mer. Då högerklickar jag i den rutan, då kommer det upp Activate Plugin. Men i mina inställningar där man ska aktivera en plugin där finns det inte ens med :/ Har tidigare kört Live i PC med plug-ins det har fungerat så jag vet ju hur det är i PC, men dock inte i min mac... Så lite hjälp skulle uppskattas! 🙂 Tack på förhand.
Tilly Postat 2 mars 2009 Postat 2 mars 2009 Det låter som du kör Live som en ReWire slave... Gör så här att starta först Live, sen väljer du Melodyne som plugin. Det kanske går bättre? 🙂
Froma Postat 8 mars 2009 Trådstartare Postat 8 mars 2009 Ja eller nu verkar det fungera, vet dock inte hur jag fick bort live i ReWire läget he. men det löste sig iaf 😄 Tack för hjälpen ändå (: Kom på att melodyne är som ett eget program, pluginen som fanns i mappen var bara något extra som var tillagt.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.