Jump to content
Annons

Söker balkan-Vst. Nån snäll själ som kan hjälpa mig?


El_mono

Recommended Posts

Hej 😕

Som titeln lyder söker jag balkan vstis med instrument,ljud som dessa i länken.

Är ute efter vstis där jag kan sätta min egen prägel och INTE nåt samplingsbibliotek som typ Uebershall Balkan Lines eller liknande 🙂

Tacksam för tips 🙂

Ha det bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det som gör det igenkännbart är ju mest melodislingorna och skalorna. går man efter dom är det ju bara programmera fram ett syntljud som låter likt dom här ljuden. I många fall är det ju syntar här med. Den största skillnaden mellan fiddla och fiol är ju sättet man spelar instrumentet på och vilka melodilinjer osv med i övrigt klarar man sig utmärkt med fiolljud och man vill få till fiddla. Det är samma sak här. Balkansk musik är mer skalmejor, dubbelrör instrument, dragspel, torra gitarrer och enklare stråkinstrument. Vill man få det att låta lite folkligt så gör man instrumentstämmorna lite ostämda och svajiga så är man hemma nästan direkt. Har man bara ljud som återger dom klangerna så klarar man sig väldigt långt. Det sitter mer i spelet än i klangerna.

Annars vet jag att USB soundscan gjorde en platta som hette [etnisk musikstil] traditions. Gjorde en halv serie av dom skivorna, turkish traditions, arabian traditions osv och jag tror dom gjorde en balkansk sådan med. Gudarna vet om dom säljs längre däremot. Men det är nog mer loopar och slingor än rena samplingar så då blir man väldigt begränsad och fastlåst. Men, är loopar av intresse kan det vara värt att hålla ett öga öppet för det.

Redigerat av Opus99
Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm.. lyssnade på ditt "Instrumentexempel" och kom fram till att allt är samples.. Dåliga dessutom.. Du behöver ett Balkan sample library helt enkelt.. Alltså Ueberschall Balkan lines.. Men du säger att det inte duger.. Jaha.. Då får du väl lära dig att programmera synthar då.. 😛

Fast det verkar finnas nåt här.. Hmm.. fast ett piratskepp är logo typ.. Hmm.. Har inte testat då jag inte är "member" men.. http://www.baydownloads.com/search.php?a=m...q=balkan%20vsti Skulle nog inte rekommendera att ladda ner därifrån.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...