Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Jag har under ett par års tid haft problem med mitt emu 0404. Problemet är att kortet spelar musik men musiken når inte ut. Alltså, mätarna visar att det spelas upp, såväl ljudkortets mixer som windows mixer, men ljudet går inte vidare. Detta har hänt många gånger. I bland med 3 dagars mellanrum, i bland med 3 månaders mellanrum så har jag fått installera om ljudkortet för att då få i gång det sedan. Jag har under hela tiden kört xp men häromdagen bytte jag till vista och stötte andra dagen på exakt samma problem. Är det mitt ljudkort som är ett måndagsex, något som har gått sönder på det eller är det något annat som jag totalt missar?

Någon som haft eller har liknande problem??

Tacksam för svar!

Annons
Postat (redigerat)
Hej

Jag har under ett par års tid haft problem med mitt emu 0404. Problemet är att kortet spelar musik men musiken når inte ut. Alltså, mätarna visar att det spelas upp, såväl ljudkortets mixer som windows mixer, men ljudet går inte vidare. Detta har hänt många gånger. I bland med 3 dagars mellanrum, i bland med 3 månaders mellanrum så har jag fått installera om ljudkortet för att då få i gång det sedan. Jag har under hela tiden kört xp men häromdagen bytte jag till vista och stötte andra dagen på exakt samma problem. Är det mitt ljudkort som är ett måndagsex, något som har gått sönder på det eller är det något annat som jag totalt missar?

Någon som haft eller har liknande problem??

Tacksam för svar!

Är det EMU0404 Usb-versionen?

I såfall: Prova att stänga av det programmet som ljudet spelas i, sedan stänga av ljudkortet, låta det vara avstängt i ca 5-6 sekunder, sedan sätta på ljudkortet igen, och sedan prova öppna ljudkällan igen. Funkar alltid

Dock något väldigt märkligt för mig var att när jag startade en DVD med Windows Media Player (i Vista) så sabbades allting och efter omstarter av ljudkortet och omstarter av windows, märkte jag till min förtvivlan att jag behövde avinstallera ljudkortet, starta om datorn, och sedan installera det igen.

(startade jag en DVD med VLC-player fick jag dock inte det här problemet)

Redigerat av hwasser
Postat
Är det EMU0404 Usb-versionen?

I såfall: Prova att stänga av det programmet som ljudet spelas i, sedan stänga av ljudkortet, låta det vara avstängt i ca 5-6 sekunder, sedan sätta på ljudkortet igen, och sedan prova öppna ljudkällan igen. Funkar alltid

Dock något väldigt märkligt för mig var att när jag startade en DVD med Windows Media Player (i Vista) så sabbades allting och efter omstarter av ljudkortet och omstarter av windows, märkte jag till min förtvivlan att jag behövde avinstallera ljudkortet, starta om datorn, och sedan installera det igen.

(startade jag en DVD med VLC-player fick jag dock inte det här problemet)

Nej, det sitter fast i moderkortet så det är inget usb här inte 😄

Stänga av som att kryssa i mute i ett par sek? Det har jag faktiskt inte testat, däremot att stänga och öppna programmen och en massa annat givetvis.

Tack ändå för hjälpen!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.