Sacrilegium Postat 20 februari 2009 Postat 20 februari 2009 Hej, jag har sökt runt på forumet men har inte hittat något liknande problem, men vad jag har uppfattat så är det ändå ett ganska vanligt och även säkert ganska simpelt problem.. Det är så att vi har spelat in vår demo.. allting är klart förutom sången och när vi nu ska öppna projektet igen för att spela in sången så kommer det upp en felmeddelanderuta och därefter så har allting som är inspelats förskjutits så allt ligger fel, jag minns när vi spela in i studio senast så hände detta också.. men då var det lätt ordnat genom att bara skjuta tillbaka allt på sin plats.. men nu har vi väldigt många spår och allt är verkligen jättekonstigt förskjutet, så min fråga är kan man åtgärda detta på ett smidigare sätt ? tacksam för svar
Claes Holmerup Postat 20 februari 2009 Postat 20 februari 2009 Vad säger felmeddelandet? Är det kanske att samplingsfrekvensen har ändrats till 44.1kHz alternativt 48kHz...?
Sacrilegium Postat 20 februari 2009 Trådstartare Postat 20 februari 2009 nu står datorn i replokalen så kan ej se exakt vad det stod nu ... men det kan ha nånting att göra med det du säger.. det står nåt i stil med "cannot load sample bla bla och sen kan man bara klicka vidare på "ok" men om nu detta är fallet som du säger.. är det bara ändra samplefrekvensen då ? hur gör man detta isf ?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.