Jump to content
Annons

SX3 hittar inte vissa vst-pluggar


Ewil

Recommended Posts

Jag har kollat så dll-filerna ligger rätt, har provat att installera om flera gånger men cubase hittar inte några vst-pluggar ändå.

Dom som inte funkar hittils är art vista grand piano och melodyne plugin, dom blir dessutom bruna i Plugin information och kolumnerna är tomma.

Cubase har alltså läst in pluggarna men vägrar låta mig använda dom. varför då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Svårt att veta.

Men det skulle kunna bero på att cubase inte märkt av att du avinstallerad och installerat igen. Cubase använder en databas för pluggorna, och databasen uppdateras inte alltid fullt korrekt.

Längst till vänster, i plug-in information fönstret, så kan du se små bockrutor - en för varje plugg. Prova att bocka i de pluggar (utav de bruna) som du vill prova, och stäng sen fönstret. Ibland kan man prova att öppna dom pluggarna i cubase på en gång, och få besked. Andra gånger kan det krävas att man startar om cubase för att de ska börja funka.

Kanske kan vara värt ett försök

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har kollat så dll-filerna ligger rätt, har provat att installera om flera gånger men cubase hittar inte några vst-pluggar ändå.

Dom som inte funkar hittils är art vista grand piano och melodyne plugin, dom blir dessutom bruna i Plugin information och kolumnerna är tomma.

Cubase har alltså läst in pluggarna men vägrar låta mig använda dom. varför då?

Det beror säkert på att du inte installerat Microsoft Framework 2.0 eller Visual C++ 2005 Redistributable Package (x86)

Link to comment
Dela på andra sajter

Svårt att veta.

Men det skulle kunna bero på att cubase inte märkt av att du avinstallerad och installerat igen. Cubase använder en databas för pluggorna, och databasen uppdateras inte alltid fullt korrekt.

Längst till vänster, i plug-in information fönstret, så kan du se små bockrutor - en för varje plugg. Prova att bocka i de pluggar (utav de bruna) som du vill prova, och stäng sen fönstret. Ibland kan man prova att öppna dom pluggarna i cubase på en gång, och få besked. Andra gånger kan det krävas att man startar om cubase för att de ska börja funka.

Kanske kan vara värt ett försök

Det har jag provat. Pluggarna dyker upp i inserts men det händer helt enkelt ingenting när jag öppnar dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror säkert på att du inte installerat Microsoft Framework 2.0 eller Visual C++ 2005 Redistributable Package (x86)

Det gör det förmodligen 🙂 Vad exakt gör dom paketen?

Jag ska ge det ett skjut. Tack

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...