Jump to content
Annons

Cubase-knaster


KCRock

Recommended Posts

Hej,

Jag satt och kollade på en Cubase 4 Tutorial DVD och testade lite olika inställningar i Cubase som visades där. Dagen efter gick jag in i ett gammalt cubase-projekt med inspelade gitarrer, bas osv, och då knastrar/brusar allting när man lyssnar på det! Man hör spåren men det ligger värsta jobbiga knastret i bakgrunden.

Det har också lagt sig som en ljusgrå bakgrund på bakom varje ljudvåg eller vad man säger, som ni kan se här:

namnlstz4.th.png

Nån som vet hur jag får det att bli ... normalt igen?!

Mvh/ KC

Redigerat av KCRock
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Fast den där ljusgråa bakgrunden ser väl mer ut som alternativet "background color modulation" i preferences...eller?? Så här ser det ut för mig:post-8355-1233697761_thumb.png

Jaa det ser ju typ ut så, fast det är värsta knastret i bakgrunden. Det gråa var inte där från början utan det bara var där när jag öppnade Cubase en dag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaa det ser ju typ ut så, fast det är värsta knastret i bakgrunden. Det gråa var inte där från början utan det bara var där när jag öppnade Cubase en dag.

Okej. Ja det den gråa bakgrunden är ju bara en kryssruta i "preferences" i Cubase. Men knastret beror väl troligen på för låg latency eller så kanske det är någon enhet som stör ljudkortet. Typ trådlös nätverkskort brukar ju vara en klassiker att stänga ifall man använder firewire t.ex.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en mp3, som är i 48khz 16-bit. Den spelar upp felfritt i mediaspelare.

När jag importerar den in i Cubase, så fungerar allt när man spelar upp den. Men den andra gången man spelar upp den, så börjar det knastra på vissa ställen i låten. Vad beror detta på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...