Jump to content
Annons

Sångerska sökes


CptCrash

Recommended Posts

Annons

Jag har faktiskt fått en sångdemo av henne och tyvärr kunde det varit bättre. Absolut inte för att vara taskig eller nåt men hon har en hel del kvar att lära sig innan hon blir intressant (iaf för mig). Hon har styrka i rösten men är inte så tonsäker. Men hon är ju bara 14 så jag tycker inte att man ska klaga så mycket. Jag kunde inte sjunga för fem öre när jag var 14. 😉 Ge henne tid så blir hon nog grym!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag söker någon med iaf viss erfarenhet....

Jag har faktiskt fått en sångdemo av henne och tyvärr kunde det varit bättre. Absolut inte för att vara taskig eller nåt men hon har en hel del kvar att lära sig innan hon blir intressant (iaf för mig). Hon har styrka i rösten men är inte så tonsäker. Men hon är ju bara 14 så jag tycker inte att man ska klaga så mycket. Jag kunde inte sjunga för fem öre när jag var 14. 😛 Ge henne tid så blir hon nog grym!

Link to comment
Dela på andra sajter

DivaKarolina (oregistrerad)
Hejsan

Är i behöv av en sångerska snarast som fixar lite rockigare låtar, lite åt Avril hållet. Finns det någon sådan här kanske?

Studio finns i Värmland för inspelning, jag står för resekostnad så länge som du inte bor i typ Kansas

Hör av er

Hej!

Karolina heter jag, 25 år och sångerska med tre års musikutbildning. Har erfarenhet som frilansande soloartist, med coverband, som showartist på Wallmans i Stockholm och utomlands mm. Min genrekunskap är bred så jag behärskar det mesta men jag har en säregen röst så den kanske inte faller dig i smaken för detta ändamål. 😳 Om intresse finns hänvisar jag gärna till min sida: www.karolina-online.com där bl.a. demolåtar av olika karaktär finns.

Mvh,

Link to comment
Dela på andra sajter

www.solskugga.com

www.myspace.com/solskugga

Skolad sångerska med två egenproducerade skivor i ryggen. Rock, pop, folklore, klassiskt.

/Sol

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

TILL WIKLUND

Lite tråkigt att du hänger ut mig innan personen i fråga ens fått höra mig, lite osäker är man väl absolut i början när man skickar iväg låtar såhär för kritik, men han kanske kunde fått avgöra det själv..? eller?

Hon här kanske?

TACK MEMPHIS !

snällt av dig att länka..=)

https://www.studio.se/index.php?showtopic=52830

/M

Redigerat av ninis74
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra, för jag har ingen erfarenhet, så det var ju lungt.. *haha*

Jag söker någon med iaf viss erfarenhet....

Jag har faktiskt fått en sångdemo av henne och tyvärr kunde det varit bättre. Absolut inte för att vara taskig eller nåt men hon har en hel del kvar att lära sig innan hon blir intressant (iaf för mig). Hon har styrka i rösten men är inte så tonsäker. Men hon är ju bara 14 så jag tycker inte att man ska klaga så mycket. Jag kunde inte sjunga för fem öre när jag var 14. 😕 Ge henne tid så blir hon nog grym!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Är i behöv av en sångerska snarast som fixar lite rockigare låtar, lite åt Avril hållet. Finns det någon sådan här kanske?

Studio finns i Värmland för inspelning, jag står för resekostnad så länge som du inte bor i typ Kansas

Hör av er

Hej, är en 22-årig tjej i Norrköping som letar efter ett band/projekt.

Är sopran, har en mycket ljus, mjuk och ren röst. Har tidigare flera års

erfarenhet i countryband, men tycker om alla musikstilar och gillar att sjunga

det mesta. Kan sjunga både lead och kör, har aldrig haft problem med att

hitta stämmor och liknande. Röstprov och nytaget foto finns.

Hör av dig vid intresse!

Mvh/Adelinne

adelinne_87@hotmail.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite tråkigt att du hänger ut mig innan personen i fråga ens fått höra mig, lite osäker är man väl absolut i början när man skickar iväg låtar såhär för kritik, men han kanske kunde fått avgöra det själv..? eller?

Ta inte illa upp att du blir kritiserad utan ta det mer som kontruktiv kritik.

Det är ett fåtal personer jag har hört sjunga när dom kommer in i en Studio som levererar på

samma sätt som om dom skulle uppträda live.Men med dagens teknik är det enkelt att fixa till sången i en produktion så

viktigare är att sjunga 100 % i pitch är att ha attityd och karisma i rösten vilket genast gör den mer interesant och gör att man kan bortse

vissa skavanker här å där. Fortsätt öva och försök nästla dig in i studios lite här å där för att få erfarenhet och expandera ditt kontaktnät.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta inte illa upp att du blir kritiserad utan ta det mer som kontruktiv kritik.

Det är ett fåtal personer jag har hört sjunga när dom kommer in i en Studio som levererar på

samma sätt som om dom skulle uppträda live.Men med dagens teknik är det enkelt att fixa till sången i en produktion så

viktigare är att sjunga 100 % i pitch är att ha attityd och karisma i rösten vilket genast gör den mer interesant och gör att man kan bortse

vissa skavanker här å där. Fortsätt öva och försök nästla dig in i studios lite här å där för att få erfarenhet och expandera ditt kontaktnät.

Jo det är sant det du skriver, det är inte så att man sätter alla toner men kanske..bara kanske har man ändå det någon annan person söker som inte just den andra riktigt ville ha i detta fallet då W... och det gör att den andra personen kanske inte ens bryr sig om att lyssna... MEN MEN MEN...därför reagerade jag lite. ..kankse mycket!

Jag vet att jag har styrka och karisma och kan förmedla en känsla, men kämpar med att sätta tonerna och det lyckas jag med om jag jobbar på det... men men .. ska testa sjunga in i en studio så kan de hjälpa med skavankerna..

Tack för att du skrev... jag överreagerade väl...

zandra

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...