Jump to content
Annons

Japanska Les Paul Kopior


hjuvik

Recommended Posts

Tänkte införskaffa en sån här Les Paul kopia från Japan, men blir lite förvirrad när jag läser alla olika trådar där folk tipsar om dom.

Så alla som känner att de har koll på de olika märkena som finns, hur de ligger i pris och vad de har för specifikationer får gärna bidra med åsikter och tips!

Till exempel läste jag någonstans att Japan kopiorna från 80- och 90-talet håller grym kvalité, även jämfört med vad Gibson själva gör idag. Kan de här verkligen stämma?

Görs det fortfarande såna här Japan kopior av grym kvalité eller är det de gamla som man ska leta efter?

Har säkert massa fler frågor, men de tar vi när/om någon svarat. 😛

Peace 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

En tråd om mitt inköp förra sommaren:

https://www.studio.se/index.php?showtopic=54417

Låter grymt bra, är snygg, känns rätt, störtskön att spela på. Haft lite problem med mekaniken på min, men det kan lika gärna vara problem med att träet anpassar sig till vårt klimat (importerad till Sverige från USA nyligen...). Bor du i närheten av Växjö kan du kika in på Helges Håla, han har rätt många på plats där. I Stockholm finns det Nysse... som brukar ha en hel del också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibanez gjorde en grym kopia trots att halsen var skruvad istället för limmad. Sedan vet jag att Tokai gjorde en bra kopia på 80 talet. Sen finns det säkert enskilda gitarrer som är helt fantastiska om rätt händer har justerat dom.

Kolin

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Nu har jag gjort en hel del research och kommit fram till att jag ska köpa en Japansk LP-kopia från lawsuit tiden.

Men bor i Göteborg och det verkar inte finnas någon som säljer såna här gitarrer här omkring?

Någon som har sett någon som jag missat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...