Jump to content
Annons

Trilogy Bass


warmland

Recommended Posts

ehm,

jag gör om tråden.. 🙁

jag riktade in mig på ett annat basprogram/vst jag har som jag inte fått att funka heller som jag vill istället .. 😄

När jag kör igång Trilogy i Ableton Live 7 så verkar allt bra och så. och spelar upp de midi-filer jag vill. problemet är bara att den är så jävla lååågt stämd eller vad det är..? inte alls samma som jag har på midi-filen (gjorde dem i guitar pro 5).

och när jag trycker på den där listan till höger som jag kan få upp, ändras ju inte ljudet på spåret någonting.

är jävligt rookie så 😄

några tips?

Redigerat av warmland
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons

Jag kör Trilogy BassFL Studio och när jag spelar hela som projekt så låter allt fint, precis som jag vill ha det. Men när jag då exporterar ut låten så kommer allt jag använt me Trilogy Bass några milisekunder efter ... ? hmm..? samma för dig kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

ehm,

jag gör om tråden.. 😆

jag riktade in mig på ett annat basprogram/vst jag har som jag inte fått att funka heller som jag vill istället .. 😛

När jag kör igång Trilogy i Ableton Live 7 så verkar allt bra och så. och spelar upp de midi-filer jag vill. problemet är bara att den är så jävla lååågt stämd eller vad det är..? inte alls samma som jag har på midi-filen (gjorde dem i guitar pro 5).

och när jag trycker på den där listan till höger som jag kan få upp, ändras ju inte ljudet på spåret någonting.

är jävligt rookie så 😐

några tips?

Testa använd utility

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör Trilogy BassFL Studio och när jag spelar hela som projekt så låter allt fint, precis som jag vill ha det. Men när jag då exporterar ut låten så kommer allt jag använt me Trilogy Bass några milisekunder efter ... ? hmm..? samma för dig kanske?

Testa bounca spåret......

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör Trilogy BassFL Studio och när jag spelar hela som projekt så låter allt fint, precis som jag vill ha det. Men när jag då exporterar ut låten så kommer allt jag använt me Trilogy Bass några milisekunder efter ... ? hmm..? samma för dig kanske?

Testa bounca spåret......

Ja, jag exporterade ju ut låten.. (Bounca ut den) med andra ord.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör Trilogy BassFL Studio och när jag spelar hela som projekt så låter allt fint, precis som jag vill ha det. Men när jag då exporterar ut låten så kommer allt jag använt me Trilogy Bass några milisekunder efter ... ? hmm..? samma för dig kanske?

Testa bounca spåret......

Ja, jag exporterade ju ut låten.. (Bounca ut den) med andra ord.

Jo jag hajade det....menar att du ska bouncea bas spåret bara och placera in det som wave. Sen bouncea hela spåret.

Omständigt men.......

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag hajade det....menar att du ska bouncea bas spåret bara och placera in det som wave. Sen bouncea hela spåret.

Omständigt men.......

Hehe, Jo det är ju så man får göra.. jag tycker det är lite konstigt bara att den flyttar sig några millisekunder när man exporterar ut låten som helhet. Tack 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...