Jump to content
Annons

Varför är det alltid skitlåtar


Egghuvud

Recommended Posts

Jaha "Rulla in en boll och låt den rulla" har jag haft på hjärnan nu under tre dagar. Har försökt med allt. Metallica, BÖC, Bach.. men så fort jag inte tänker på något särskillt så börjar Gösta f*ing Linderholm mala i huvudet.

Varför är det alltid dåliga låtar som fastnar? Det är aldrig något man är stolt över att man lyssnar på. Det är alltid typ "Do the locomotion" med Kylie eller någon annan hopplös smörja.

Hade en kompis som hade fågeldansen på hjärnan i tre år. Han höll på att bli tokig. Varenda gång han inte tänkte på något särskillt så var han där och "la la la la la la la", komplett med dansrörelser. Till sist fick han gå i kognitiv terapi för att bli av med skiten.

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
nattvaktaren (oregistrerad)
Hade en kompis som hade fågeldansen på hjärnan i tre år. Han höll på att bli tokig. Varenda gång han inte tänkte på något särskillt så var han där och "la la la la la la la", komplett med dansrörelser. Till sist fick han gå i kognitiv terapi för att bli av med skiten.

😛

Tack för den, bra start på dagen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha "Rulla in en boll och låt den rulla" har jag haft på hjärnan nu under tre dagar. Har försökt med allt. Metallica, BÖC, Bach.. men så fort jag inte tänker på något särskillt så börjar Gösta f*ing Linderholm mala i huvudet.

Ja eller hur!! Har haft precis samma problem med...., med....(fan - jag vill inte !!)men okej då, jag har haft samma sjuka med "Snabbköpskassörskan" av dom där tjocka hillbilliesarna från Gotland.

Jag tror du hittat en okänd naturlag där Egget...., vad ska vi göra...?

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Imse Vimse Spindel - första versen - är en schysst loop som brukar kunna skölja bort allt annat.

Sen kan man se den lilla spindeln som en metafor för sin egen hangup.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast ibland kan det va lite kul också...

Hade "Ompa lompa dompedi doo" på hjärnan i flera veckor. Den är från den amerikanska filmen om "Kalle och chokladfabriken". Den där med Willy Wonka, ni vet.

Kunde driva folk från vettet genom att gå runt och sjunga den hela tiden... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Gaaah, den här tråden är farlig!!!

Herr Linderholm har suttit i mitt huvud och glatt sjungit "Rulla in en boll..." ända sedan jag skrev mitt förra inlägg här...

Jag lider med dig grabben, fast det är kanske en tröst att man lyckas smitta andra så att de måste dela ens elände? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Imse Vimse Spindel - första versen - är en schysst loop som brukar kunna skölja bort allt annat.

Va?! Finns det fler verser än en? 😛

Min teori är att det är en vers och två refränger:

Refräng 1:

Imse Vimse Spindel klättra upp för trån

Vers:

Ner faller regnet spola spindeln bort

Bridge:

Upp stiger solen torka bort all regn

Refräng 2:

Imse Vimse Spindel klättra upp igen

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

ååh....jag har haft en Nic and the Family-låt på hjärnan ett tag...råkade av en händelse höra den..."Djungelvrål och salta nappar, skumbananer, DAIM jag snattar" *lalala* går den....så jävla uselt...tror den heter Djungelvrål eller nåt sånt...(blir ju inte bättre av den otroligt barnsliga texten 😠 )...nån som har hört den??

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade en kompis som hade fågeldansen på hjärnan i tre år. Han höll på att bli tokig. Varenda gång han inte tänkte på något särskillt så var han där och "la la la la la la la", komplett med dansrörelser. Till sist fick han gå i kognitiv terapi för att bli av med skiten.

😄

hahahahahahaha 🙂🙂😆 vilken jäääävla låt att få på skallen 😄

själv har jag faktiskt ingen direkt låt på huvudet just nu förutom lite greaselåtar eftersom jag skötte ljudet på en musikalgrej i 15 timmar igår 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
Förlåt för att jag bumpar en gammal tråd, men nu har det hänt igen. Denna gången är det tre dar i buren med Thore Skogman som sitter som en jävla fastsvetsad bilplåt i hjärnan på mig... HJääääääälp 😆

Varför lyssnar du på skitlåtar då? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Förlåt för att jag bumpar en gammal tråd, men nu har det hänt igen. Denna gången är det tre dar i buren med Thore Skogman som sitter som en jävla fastsvetsad bilplåt i hjärnan på mig... HJääääääälp  🙂

Varför lyssnar du på skitlåtar då? 🙂

Vet inte om jag direkt lyssnar. DEt räcker ibland att de spelar det på radion lite fisigt i bakgrunden och sedan är det klippt. Aldrig råkat ut för detta danabacken?

Link to comment
Dela på andra sajter

Förlåt för att jag bumpar en gammal tråd, men nu har det hänt igen. Denna gången är det tre dar i buren med Thore Skogman som sitter som en jävla fastsvetsad bilplåt i hjärnan på mig... HJääääääälp  🙂

Varför lyssnar du på skitlåtar då? 🙂

Vet inte om jag direkt lyssnar. DEt räcker ibland att de spelar det på radion lite fisigt i bakgrunden och sedan är det klippt. Aldrig råkat ut för detta danabacken?

Jodå, men väldigt sällan!

Men då måste det också vara en riktigt dålig låt, annars fastnar den inte. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Antonio Vivaldi - Konsert i C-dur för piccolablockflöjt och orkester, Opus 44, nummer 11, Andra satsen, med Michel Sanvoisin som flöjtsolist tillsammans med Toulouses kammarorkester under ledning av dirigent Louis Auriacombe.

Den har jag fått på hjärnan. Å andra sidan tycker jag den är djävligt bra!

Räknas det då?

😕

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Antonio Vivaldi - Konsert i C-dur för piccolablockflöjt och orkester, Opus 44, nummer 11, Andra satsen, med Michel Sanvoisin som flöjtsolist tillsammans med Toulouses kammarorkester under ledning av dirigent Louis Auriacombe.

Den har jag fått på hjärnan. Å andra sidan tycker jag den är djävligt bra!

Räknas det då?

😕

:musik

Du har bra smak! Jag skulle knappast kalla det ett problem om en sådan låt fastnade i mitt huvud! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste i någon vetenskaplig tidsskrift att man får låtar på hjärnan för att den uppskattar det och blir tillfredställd. Och därav får man höra det om och om igen. Kan ej referera detta för det var år sedan.

Så alla som har haft "Ingen vill veta var du köpt din kofta" och "who let the dogs out" på skallen vet nu varför. Er hjärna gillar det...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jag har "Fredrik o Jag" på hjärnan.....faktum med så är låten ganska bra....förutom att texten då som alla vet e oseriös..men ändå?! Sångarn är väldigt bra....är det nån som vet vem det är som sjunger igentligen? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Jag har "Fredrik o Jag" på hjärnan.....faktum med så är låten ganska bra....förutom att texten då som alla vet e oseriös..men ändå?! Sångarn är väldigt bra....är det nån som vet vem det är som sjunger igentligen? 😄

Mynning

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Jag har haft Pluto-vinjetten i skallen i snart ett år! Inte konstant, men det händer ofta att jag börjar nynna den. Inte störande, bara cool.

Link to comment
Dela på andra sajter

Imse Vimse Spindel - första versen - är en schysst loop som brukar kunna skölja bort allt annat.

Sen kan man se den lilla spindeln som en metafor för sin egen hangup.

då är det pasaande med ett forum med massa trådar:P

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...