Jonte Postat 13 februari 2004 Postat 13 februari 2004 Tjenare alla! Jonas heter jag, och spelar keyboard i tvĂ„ smĂ„band, mest som hobby och vi har inte direkt sĂ„ mĂ„nga spelningar. Men jag sitter givetvis och pular lite hemma med min hemmastudio ocksĂ„ =) Sitter med: Cubase SX Behringer mixerbord (vet ej modell, men 4 mono/mic ingĂ„ngar samt 2 stereo, med tvĂ„ utgĂ„ngar för effekter) Keyboard, Yamaha PSR-640 Billig Cort elgitarr. Billigt akustisk gitarr. En Mikrofon MT87. En dynamisk mikrofon, mĂ€rke okĂ€nt. Soundblaster Audigy 2 Platinum. Framtida planer: BĂ€rbar dator om ca 1 Ă„r (nytt hempc avtal med jobbet) Nytt ljudkort, med USB, troligtvis nĂ„got frĂ„n M-Audio. Nytt mixerbord av annat mĂ€rke, samma storlek, men i högre prisklass, Ă€r inte riktigt nöjd med Behringer. Musik: Egen musik blir ofta ganska lugn, svĂ„rt att förklara nĂ€rmare. Ena bandet Ă€r Guliganbandet, supporter band för Elfsborg. Andra bandet Ă€r ett hĂ„rdrocksband, dock blir det lite 80 tals hĂ„rdrock av det. Jaowell.. I studion blir det mest audio tracks som gĂ€ller. Trummor och ibland nĂ„got instrument körs som VST intrument. Underbart forum för övrigt. Har lĂ€st det ett tag som gĂ€st. Ăr för övrigt en 25 Ă„rig BorĂ„sare som jobbar som datatekniker... Ha det gött!
tordA Postat 13 februari 2004 Postat 13 februari 2004 HiYa đ ladda upp nĂ„gra bilder till denna trĂ„d: bilder đ
Jonte Postat 13 februari 2004 TrÄdstartare Postat 13 februari 2004 Det ska jag göra.. Dock sÄ Àr inte min studio sÄ mycket att se jÀmfört med dom som redan finns pÄ bild =) Ska lÄna jobbets kamera och fota lite. Kanske ger lite sjÀlvförtroende till övriga som inte har alla dom prylarna som var pÄ bild ;-) Men det Àr helt klart kul att se hur andra kör. SjÀlv kör jag ljudet genom min vanliga förstÀrkare, och har inte direkt optimerat för lyssning. Monitor högtalare och dÀmpningsmaterial har tillkommit pÄ min önskelista sedan jag började lÀsa hÀr pÄ studio. Kanske till sommaren om jag lyckas ha disciplin nog att spara lite pengar hehe..
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.