Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare alla!

Jonas heter jag, och spelar keyboard i tvÄ smÄband, mest som hobby och vi har inte direkt sÄ mÄnga spelningar.

Men jag sitter givetvis och pular lite hemma med min hemmastudio ocksÄ =)

Sitter med:

Cubase SX

Behringer mixerbord (vet ej modell, men 4 mono/mic ingÄngar samt 2 stereo, med tvÄ utgÄngar för effekter)

Keyboard, Yamaha PSR-640

Billig Cort elgitarr.

Billigt akustisk gitarr.

En Mikrofon MT87.

En dynamisk mikrofon, mÀrke okÀnt.

Soundblaster Audigy 2 Platinum.

Framtida planer:

BÀrbar dator om ca 1 Är (nytt hempc avtal med jobbet)

Nytt ljudkort, med USB, troligtvis nÄgot frÄn M-Audio.

Nytt mixerbord av annat mÀrke, samma storlek, men i högre prisklass, Àr inte riktigt nöjd med Behringer.

Musik:

Egen musik blir ofta ganska lugn, svÄrt att förklara nÀrmare.

Ena bandet Àr Guliganbandet, supporter band för Elfsborg.

Andra bandet Àr ett hÄrdrocksband, dock blir det lite 80 tals hÄrdrock av det.

Jaowell.. I studion blir det mest audio tracks som gÀller. Trummor och ibland nÄgot instrument körs som VST intrument.

Underbart forum för övrigt. Har lÀst det ett tag som gÀst.

Är för övrigt en 25 Ă„rig BorĂ„sare som jobbar som datatekniker...

Ha det gött!

Annons
Postat

Det ska jag göra.. Dock sÄ Àr inte min studio sÄ mycket att se jÀmfört med dom som redan finns pÄ bild =)

Ska lÄna jobbets kamera och fota lite. Kanske ger lite sjÀlvförtroende till övriga som inte har alla dom prylarna som var pÄ bild ;-)

Men det Àr helt klart kul att se hur andra kör. SjÀlv kör jag ljudet genom min vanliga förstÀrkare, och har inte direkt optimerat för lyssning. Monitor högtalare och dÀmpningsmaterial har tillkommit pÄ min önskelista sedan jag började lÀsa hÀr pÄ studio. Kanske till sommaren om jag lyckas ha disciplin nog att spara lite pengar hehe..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.