MelodicMinor (oregistrerad) Postat 17 december 2008 Postat 17 december 2008 Hej, Är ny i Logic, men håller på för fullt att lära mig. Håller på ganska mycket med midi nu och har en fråga. Det är så att jag håller på gör en låt nu som har 14 olika sk tracks. Ibland när jag vill lägga till nya tracks och ställer in ett synthljud så märker jag att den nya tracken på något sätt är sammankopplad med en av mina gamla (hoppas ni hänger med). T.ex. nu la jag till track 13 i mitt projekt, ställde in det på ett synthljud jag gillade men märker plötsligt att synthen på track 2 ändras till samma som på track 13. Mycket störande, hur ändrar man detta? Säkert löjligt enkelt men jag lyckas inte lista ut det så jag skulle va tacksam om nån kunde hjälpa 😄 En annan fråga när jag ändå är igång: Ibland när man ställer in en synth, t.ex. EXS24 och ska gå in i biblioteket och välja ljud så ändrar Logic ibland "Insertsen" och lägger till massa grejer utan att man själv valt det, varför blir det så? Tacksam för svar!
zagor Postat 18 december 2008 Postat 18 december 2008 när du ändrar i biblioteket ändras en hel "track preset", dvs inte bara vilken softsynth man använder men även vilken effektkedja som skapar en viss sound (tex en chorus och en amp plugin som insert fx på exs24 för att få en aning djupare bas ljud) första frågan låter verkligen märkligt, är du säker att du markerar rätt spår när du väljer att ändra ljud? är det "new tracks" du skapar eller kopior av spåren?
JonasW Postat 18 december 2008 Postat 18 december 2008 Hej, Är ny i Logic, men håller på för fullt att lära mig. Håller på ganska mycket med midi nu och har en fråga. Det är så att jag håller på gör en låt nu som har 14 olika sk tracks. Ibland när jag vill lägga till nya tracks och ställer in ett synthljud så märker jag att den nya tracken på något sätt är sammankopplad med en av mina gamla (hoppas ni hänger med). T.ex. nu la jag till track 13 i mitt projekt, ställde in det på ett synthljud jag gillade men märker plötsligt att synthen på track 2 ändras till samma som på track 13. Mycket störande, hur ändrar man detta? Säkert löjligt enkelt men jag lyckas inte lista ut det så jag skulle va tacksam om nån kunde hjälpa 🥰 Ctrl-klicka på spåret och kolla att spåret representerar ett unikt software instrument track, alltså tex instrument 13 och inte instrument 2. När man skapar spår kommer namnet att "öka" i värde medans det fortfarande kan representera ett redan använt software instrument track.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.