peppesbodega Postat 10 december 2008 Postat 10 december 2008 Läste just vad som är gäller angående upphovsrätt vid tillverkande av musikbakgrunder. Men vad gäller vid annonsering? om man vill annonsera att man gör bakgrunder mot betalning tex på blocket eller liknande. Måste man ha F skatt sedel? eller kan man komma runt det på nått sätt? /Emil
slejnard Postat 10 december 2008 Postat 10 december 2008 Ingen aning. Kör på bara. Finns väl inga "företag" på blocket som har F-skattsedel. 😱 Förklaring till mitt inlägg: Jag brukar skumma igenom blocket ganska ibland och upptäcker en del skumma affärer/affärsrörelser och jag tror inte att så många bryr sig. Få se nu...vad ska jag välja för sorts smily? -Ni får tolka det fritt. Är jag ironisk eller bättre vetande? ja det vette fan. Grubbla på!
bakke Postat 11 december 2008 Postat 11 december 2008 Läste just vad som är gäller angående upphovsrätt vid tillverkande av musikbakgrunder. Men vad gäller vid annonsering? om man vill annonsera att man gör bakgrunder mot betalning tex på blocket eller liknande. Måste man ha F skatt sedel? eller kan man komma runt det på nått sätt? /Emil Skriv i annonsen att du spelar in bakgrundsmusik och skriv på kvittot att betalningen gäller inspelning, om du nu lämnar kvitton. Då säljer du inte bakgrunden, det är din arbetstid du säljer.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.