Jump to content
Annons

Mbox2, PT 7.4, svart macbook.


karut4

Recommended Posts

Mitt första inlägg och jag håller tummarna nu!

Kör Pro Tools 7.4 i min svarta MacBook genom Mbox2, köpt i somras. Inget reverb hängde med förutom demovariant från Ozone. Helt värdelöst...

Har försökt ladda hem D-Verb men då säger datorn att "Classic nånting" inte längre stöds i min dator. Har sen försökt med en massa andra reverb som det har tipsats om i detta forum men inget vill fungera.

Jag undrar nu; var hittar jag ett gratis reverb?

Och, är det normalt att Pro Tools med Mbox för 5 och ett halvt lök kommer UTAN reverb?

mvh Hans

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hejsan

D-verb skall medfölja och en massa andra pluggar också. Låter som det handlar om någon uppgradering av pluggarna. Kolla digidesigns hemsida och se vad du hittar.

Fungerar alla andra digirackpluggar?

MVH

Anders

EDIT: Här hittar du uppdateringar för pluggar och annat. Se om det är något du skall ha

http://www.digidesign.com/index.cfm?langid...mp;itemid=23375

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vet jag inte hur man svarar här... förmodar att du Gizmozis inte får nåt meddelande per automatik eller jag vet inte...

Hur som helst: Ja, jag har fungerande Digirackpluggar som Delay och nån Timeadjust som jag inte vet hur jag ska använda, men det visar sig nog. Men inget reverb hängde med. Har även bombfactorypluggarna.

Sen var det det här med Rewire som inte heller funkar. Reason Adapted hängde med och det skulle ju gå så hiiimla bra med Protools. Jo tjena.. har läst det mesta om rewire här men ingen har mitt problem dvs att ingen plugg hängde med.

Har OSX 10.5.2 Intel Core 2 Duo

Tack för snabbt svar förresten!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vet jag inte hur man svarar här... förmodar att du Gizmozis inte får nåt meddelande per automatik eller jag vet inte...

Hur som helst: Ja, jag har fungerande Digirackpluggar som Delay och nån Timeadjust som jag inte vet hur jag ska använda, men det visar sig nog. Men inget reverb hängde med. Har även bombfactorypluggarna.

Sen var det det här med Rewire som inte heller funkar. Reason Adapted hängde med och det skulle ju gå så hiiimla bra med Protools. Jo tjena.. har läst det mesta om rewire här men ingen har mitt problem dvs att ingen plugg hängde med.

Har OSX 10.5.2 Intel Core 2 Duo

Tack för snabbt svar förresten!

Testa att uppgradera till 10.5.4 och installera pro tools 7.4.2 Jag vet dock inte om det följer med uppdateringar till pluggarna med där. Men du kan testa. Annars så skadar det inte att göra det hur eller hur då det är det PT är testat för. Kolla även sidnaj ga länkade till om det är någon mer uppdatering du verkar behöva till ditt system.

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

JAAAAAA!!!!!!!!!!!!!

Anders du är KINGEN!!!!!!!!!

Jag har nu ett MYCKET efterlängtat fullt fungerande helt ok D-Verb i min uppdaterade mac i uppdaterat PT.

Fick t.o.m Rewire-pluggen men den funkar inte men det tar vi imorrn. 01:28 och jag ska upp 06 men nu ska det köras reverb en timme till.

Tusen tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

JAAAAAA!!!!!!!!!!!!!

Anders du är KINGEN!!!!!!!!!

Jag har nu ett MYCKET efterlängtat fullt fungerande helt ok D-Verb i min uppdaterade mac i uppdaterat PT.

Fick t.o.m Rewire-pluggen men den funkar inte men det tar vi imorrn. 01:28 och jag ska upp 06 men nu ska det köras reverb en timme till.

Tusen tack!

Härligt att höra att det löste sig! Du får skriva sedan vad som blir galet med rewire och vad som inte funkar.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...