Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Mitt första inlÀgg och jag hÄller tummarna nu!

Kör Pro Tools 7.4 i min svarta MacBook genom Mbox2, köpt i somras. Inget reverb hÀngde med förutom demovariant frÄn Ozone. Helt vÀrdelöst...

Har försökt ladda hem D-Verb men dÄ sÀger datorn att "Classic nÄnting" inte lÀngre stöds i min dator. Har sen försökt med en massa andra reverb som det har tipsats om i detta forum men inget vill fungera.

Jag undrar nu; var hittar jag ett gratis reverb?

Och, Àr det normalt att Pro Tools med Mbox för 5 och ett halvt lök kommer UTAN reverb?

mvh Hans

Annons
Postat (redigerat)

Hejsan

D-verb skall medfölja och en massa andra pluggar ocksÄ. LÄter som det handlar om nÄgon uppgradering av pluggarna. Kolla digidesigns hemsida och se vad du hittar.

Fungerar alla andra digirackpluggar?

MVH

Anders

EDIT: HÀr hittar du uppdateringar för pluggar och annat. Se om det Àr nÄgot du skall ha

http://www.digidesign.com/index.cfm?langid...mp;itemid=23375

Redigerat av Gizmozis
Postat

Nu vet jag inte hur man svarar hÀr... förmodar att du Gizmozis inte fÄr nÄt meddelande per automatik eller jag vet inte...

Hur som helst: Ja, jag har fungerande Digirackpluggar som Delay och nÄn Timeadjust som jag inte vet hur jag ska anvÀnda, men det visar sig nog. Men inget reverb hÀngde med. Har Àven bombfactorypluggarna.

Sen var det det hÀr med Rewire som inte heller funkar. Reason Adapted hÀngde med och det skulle ju gÄ sÄ hiiimla bra med Protools. Jo tjena.. har lÀst det mesta om rewire hÀr men ingen har mitt problem dvs att ingen plugg hÀngde med.

Har OSX 10.5.2 Intel Core 2 Duo

Tack för snabbt svar förresten!

Postat (redigerat)
Nu vet jag inte hur man svarar hÀr... förmodar att du Gizmozis inte fÄr nÄt meddelande per automatik eller jag vet inte...

Hur som helst: Ja, jag har fungerande Digirackpluggar som Delay och nÄn Timeadjust som jag inte vet hur jag ska anvÀnda, men det visar sig nog. Men inget reverb hÀngde med. Har Àven bombfactorypluggarna.

Sen var det det hÀr med Rewire som inte heller funkar. Reason Adapted hÀngde med och det skulle ju gÄ sÄ hiiimla bra med Protools. Jo tjena.. har lÀst det mesta om rewire hÀr men ingen har mitt problem dvs att ingen plugg hÀngde med.

Har OSX 10.5.2 Intel Core 2 Duo

Tack för snabbt svar förresten!

Testa att uppgradera till 10.5.4 och installera pro tools 7.4.2 Jag vet dock inte om det följer med uppdateringar till pluggarna med dÀr. Men du kan testa. Annars sÄ skadar det inte att göra det hur eller hur dÄ det Àr det PT Àr testat för. Kolla Àven sidnaj ga lÀnkade till om det Àr nÄgon mer uppdatering du verkar behöva till ditt system.

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Postat

JAAAAAA!!!!!!!!!!!!!

Anders du Àr KINGEN!!!!!!!!!

Jag har nu ett MYCKET efterlÀngtat fullt fungerande helt ok D-Verb i min uppdaterade mac i uppdaterat PT.

Fick t.o.m Rewire-pluggen men den funkar inte men det tar vi imorrn. 01:28 och jag ska upp 06 men nu ska det köras reverb en timme till.

Tusen tack!

Postat
JAAAAAA!!!!!!!!!!!!!

Anders du Àr KINGEN!!!!!!!!!

Jag har nu ett MYCKET efterlÀngtat fullt fungerande helt ok D-Verb i min uppdaterade mac i uppdaterat PT.

Fick t.o.m Rewire-pluggen men den funkar inte men det tar vi imorrn. 01:28 och jag ska upp 06 men nu ska det köras reverb en timme till.

Tusen tack!

HÀrligt att höra att det löste sig! Du fÄr skriva sedan vad som blir galet med rewire och vad som inte funkar.

MVH

Anders

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.