Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

SĂ„g min favvisfilm igĂ„r Once up on a time...med en sanslös musik sĂ„ trots att jag sett filmen ett antal ggr sĂ„ kommer jag pĂ„ mig sjĂ€lv att jag bara lyssnar och tappar trĂ„den i handlingen....Vad vore filmen utan music 🙂😄

Annons
Stinkey (oregistrerad)
Postat

Morricone Ă€r ju en av de allra bĂ€sta inom genren ocksĂ„. Tillsammans med Nino Rota. Viva Italia!!! 🙂

Futuro (oregistrerad)
Postat

Har gjort en cover pÄ en Morricone lÄt, vilket i sig Àr nÄgot man kanske inte bör göra...ska lÀgga upp den hÀr för sÄgning nÄgon dag! MÄste sÀga att han nog Àr den som influerat mig mest, bombastiska melodier nÀr det Àr som bÀst.

Postat
Har gjort en cover pÄ en Morricone lÄt, vilket i sig Àr nÄgot man kanske inte bör göra...ska lÀgga upp den hÀr för sÄgning nÄgon dag! MÄste sÀga att han nog Àr den som influerat mig mest, bombastiska melodier nÀr det Àr som bÀst.

Den vill vi gĂ€rna höra 😉😄😄

Postat

"Harmony" Àr den totala filmupplevelsen.

Manus; Kurosava

Musik; Morricone

Regi; Leone

Postat
SĂ„g min favvisfilm igĂ„r Once up on a time...med en sanslös musik sĂ„ trots att jag sett filmen ett antal ggr sĂ„ kommer jag pĂ„ mig sjĂ€lv att jag bara lyssnar och tappar trĂ„den i handlingen....Vad vore filmen utan music 😉😄

Morricone Àr en av mina stora favoriter ocksÄ. LÀste nÄgonstans att han bara sÀtter sig vid ett skrivbord med partiturpapper och komponerar och orkestrerar pÄ en gÄng. Han har ett rasande tempo ocksÄ. Komponerar för en jÀkla massa filmer varje Är.

Vilken Àr din favvisfilm? "Once upon a time in the west" (1968) eller "Once upon a time in America" (1984)? Morricone har skrivit kanonbra musik till bÄda (och Leone har regisserat dem).

Postat
SĂ„g min favvisfilm igĂ„r Once up on a time...med en sanslös musik sĂ„ trots att jag sett filmen ett antal ggr sĂ„ kommer jag pĂ„ mig sjĂ€lv att jag bara lyssnar och tappar trĂ„den i handlingen....Vad vore filmen utan music :rolleyes:  đŸ˜Č

Morricone Àr en av mina stora favoriter ocksÄ. LÀste nÄgonstans att han bara sÀtter sig vid ett skrivbord med partiturpapper och komponerar och orkestrerar pÄ en gÄng. Han har ett rasande tempo ocksÄ. Komponerar för en jÀkla massa filmer varje Är.

Vilken Àr din favvisfilm? "Once upon a time in the west" (1968) eller "Once upon a time in America" (1984)? Morricone har skrivit kanonbra musik till bÄda (och Leone har regisserat dem).

in America.... 😎

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.