karl Postat 19 november 2004 Postat 19 november 2004 SĂ„g min favvisfilm igĂ„r Once up on a time...med en sanslös musik sĂ„ trots att jag sett filmen ett antal ggr sĂ„ kommer jag pĂ„ mig sjĂ€lv att jag bara lyssnar och tappar trĂ„den i handlingen....Vad vore filmen utan music đđ
Stinkey (oregistrerad) Postat 19 november 2004 Postat 19 november 2004 Morricone Ă€r ju en av de allra bĂ€sta inom genren ocksĂ„. Tillsammans med Nino Rota. Viva Italia!!! đ
Futuro (oregistrerad) Postat 19 november 2004 Postat 19 november 2004 Har gjort en cover pÄ en Morricone lÄt, vilket i sig Àr nÄgot man kanske inte bör göra...ska lÀgga upp den hÀr för sÄgning nÄgon dag! MÄste sÀga att han nog Àr den som influerat mig mest, bombastiska melodier nÀr det Àr som bÀst.
karl Postat 19 november 2004 TrĂ„dstartare Postat 19 november 2004 Har gjort en cover pĂ„ en Morricone lĂ„t, vilket i sig Ă€r nĂ„got man kanske inte bör göra...ska lĂ€gga upp den hĂ€r för sĂ„gning nĂ„gon dag! MĂ„ste sĂ€ga att han nog Ă€r den som influerat mig mest, bombastiska melodier nĂ€r det Ă€r som bĂ€st. Den vill vi gĂ€rna höra đđđ
dede Postat 19 november 2004 Postat 19 november 2004 "Harmony" Àr den totala filmupplevelsen. Manus; Kurosava Musik; Morricone Regi; Leone
MusicNixon Postat 19 november 2004 Postat 19 november 2004 SĂ„g min favvisfilm igĂ„r Once up on a time...med en sanslös musik sĂ„ trots att jag sett filmen ett antal ggr sĂ„ kommer jag pĂ„ mig sjĂ€lv att jag bara lyssnar och tappar trĂ„den i handlingen....Vad vore filmen utan music đđ Morricone Ă€r en av mina stora favoriter ocksĂ„. LĂ€ste nĂ„gonstans att han bara sĂ€tter sig vid ett skrivbord med partiturpapper och komponerar och orkestrerar pĂ„ en gĂ„ng. Han har ett rasande tempo ocksĂ„. Komponerar för en jĂ€kla massa filmer varje Ă„r. Vilken Ă€r din favvisfilm? "Once upon a time in the west" (1968) eller "Once upon a time in America" (1984)? Morricone har skrivit kanonbra musik till bĂ„da (och Leone har regisserat dem).
karl Postat 20 november 2004 TrĂ„dstartare Postat 20 november 2004 SĂ„g min favvisfilm igĂ„r Once up on a time...med en sanslös musik sĂ„ trots att jag sett filmen ett antal ggr sĂ„ kommer jag pĂ„ mig sjĂ€lv att jag bara lyssnar och tappar trĂ„den i handlingen....Vad vore filmen utan music  đČ Morricone Ă€r en av mina stora favoriter ocksĂ„. LĂ€ste nĂ„gonstans att han bara sĂ€tter sig vid ett skrivbord med partiturpapper och komponerar och orkestrerar pĂ„ en gĂ„ng. Han har ett rasande tempo ocksĂ„. Komponerar för en jĂ€kla massa filmer varje Ă„r. Vilken Ă€r din favvisfilm? "Once upon a time in the west" (1968) eller "Once upon a time in America" (1984)? Morricone har skrivit kanonbra musik till bĂ„da (och Leone har regisserat dem). in America.... đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.