Jump to content
Annons

Någon som vill prova att mixa oss? (Metal)


Chasm144

Recommended Posts

Vi heter Last Aid och ni kan lyssna på oss här: www.myspace.com/lastaidband

Vi är ett metalcoreband som startade för ett år sedan.

Sedan dess har vi spelat in 4 låtar, seriösa och ett bonusspår.

Vi skulle tycka det vore roligt att få höra hur en annan mix skulle låta. Vi är givetvis nöjda med de vi har men vore roligt

och se om det är möjligt att hitta nån här som kan göra en lika bra.

Låtarna vi har allt grundmaterialet på är Hollow och Origin (pma mig bara så får du länk för nedladdning)

Verkar detta intressant?

Grundmaterialet varierar sig inte så mycket, Hollow har livetrummor och Origin har proggade trummor.

Ni kommer få fyra gitarrspår, två gitarrer med en dubb på vardera.

Verkar detta intressant? Säg till!

Redigerat av Chasm144
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hallå. Tungt! Jag skulle tycka att det vore skitkul att mixa, speciellt låten Hollow, roligare med livetrummor! På dessa låtar är jag förutom gitarrist även mix-kille: http://www.myspace.com/monokane Det är ju någorlunda likt vad ni håller på med... Tror dock att ni har bättre grundmaterial plus att man ju faktiskt lär sig med tiden, så det skulle nog kunna bli lite bättre sound. Bara skicka en länk så kör jag gärnet! Får en liten Most Precious Blood vibb, vilket jag gillar!

Redigerat av browno
Link to comment
Dela på andra sajter

Update på läget!

Tragiskt nog måste jag meddela att trummorna på hollow är borta eftersom vi skickar projekt mellan bandmedlemmar och varit slarviga på att göra backup så har tid och omformateringar gjort att det kompletta projektet har försvunnit. Hur som helst så är det bara trummor men vi ska progga snarlika trummor och hoppas någon fortfarande finner det intressant. Hur som helst så finns fortfarande Origin till förfogande och vi är övertygade att det ska gå att göra en riktigt fet mix även där. Hoppas någon är intresserad av den tills vidare så bör hollow vara klar i veckan.

Någon som har tips på sida som kan dela riktigt stora projekt (ca 600MB) till flera samtidigt? skicka filen funkar ju bara en gång sen tas filen bort ifrån deras server.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett mycket bra initiativ det här 😄 När det låter så här bra gör det bara än bättre.

Tack tack det värmer! Säger till när båda låtarna finns att tillgå (:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag provmixar väldigt gärna Hollow om jag får. 😛

Tack så mycket! Jadå det får du så gärna, väntar bara på att få trummorna klara på dem eftersom de försvann i projektet.

Klarar du att vänta nån dag så 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...