Jump to content
Annons

Ljudkort till Toshiba satellite P300-19R


Roadster

Recommended Posts

Finns det någon som har ett kompatibelt externt ljudkort till en Toshiba P300-19R ? Vilket i så fall?

Har tittat på både Mbox-korten och RME-fireface men på deras hemsidor går det inte med säkerhet att utläsa om korten är kompatibla med datorn.

Redigerat av Roadster
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har redan köpt en Toshiba P300-19R. Det verkar inte vara helt enkelt att med säkerhet hitta ett passande ljudkort. Tex på RME-forumet (där även RME supporten gör inlägg) hittade jag denna tråd bla angående firewirechippet i Toshiban som verkar vara ett O2 micro vilket gör det osäkert om ett RME-kort funkar. http://www.rme-audio.de/forum/viewtopic.php?id=3873

Gällande Mbox och då även USB-korten inkluderat finns det en osäkerhet. Se tex denna tråd:

http://duc.digidesign.com/showthread.php?t...lite&page=2

Tillverkarna av ljudkorten verkar testa kompabiliteten mot vissa datorer och så anger dom på hemsidan om datormodellen rekommenderas eller inte. Tyvärr hinner dom givetvis inte testa alla modeller. Det bästa är om man kan få veta om någon provat den kombination av dator och ljudkort man tänkt köpa.

Redigerat av Roadster
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har redan köpt en Toshiba P300-19R. Det verkar inte vara helt enkelt att med säkerhet hitta ett passande ljudkort. Tex på RME-forumet (där även RME supporten gör inlägg) hittade jag denna tråd bla angående firewirechippet i Toshiban som verkar vara ett O2 micro vilket gör det osäkert om ett RME-kort funkar.

Det bästa är om man kan få veta om någon provat den kombination av dator och ljudkort man tänkt köpa.

Ok, jag ska också köpa en Toshiba, och finns det 02-micro i P300-modellen så är det säkert samma i en annan modell också. Synd de inte kör med Texas Instruments. Själv har jag ett pcmcia (pc card typ II)-ljudkort som heter E-mu 1616. Jag får hoppas att det tillsammans med en pcmcia-till-express card-adapter fungerar ihop med Toshiban, att laptopen hittar ljudkortet o.s.v.

Självklart är det alltid bäst när man hittar en eller flera användare som kör med specifika datormodellen och har visst ljudkort och vissa program och där allt fungerar utan problem.

Då vore det ju bara att skaffa samma grejer...

Kanske tidningen kunde ha en artikelserie i stil med "denna laptop använder jag för musik" där läsare får skicka in och beskriva sina kombinationer av dator, programvara, ljudkort etc. Fall där allt fungerar alltså. Det vore något! Särskilt för laptops, stationära datorer verkar ju vara enklare att få att fungera.

🙂

//:debatt

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...