Jump to content
Annons

Apple Pro Training


Finito

Recommended Posts

Någon som känner till hur man går tillväga för att skaffa papper på att man är certified pro i logic?

Läste något om att man kan göra 101 och 103 med att endast skriva provet utan att gå kursen?

Och att det sku gå att göra det online?

Någon som känner till hur det fungerar?

mvh: Johan/Finito

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har ingen koll på hur det funkar, men det är väl bl.a. Orca som har hand om utbildningen va? Kontakta dem och se vad de säger.

EDIT: Meddela gärna vad du får för svar, om man bara kan göra ett snabbt test skulle det ju vara intressant. 😄

EDIT 2: Såg att deras kursen ju inte är officiella, bara Apoio i gbg som utför officiell och då bara 101...

Redigerat av JonasW
Link to comment
Dela på andra sajter

Har ingen koll på hur det funkar, men det är väl bl.a. Orca som har hand om utbildningen va? Kontakta dem och se vad de säger.

EDIT: Meddela gärna vad du får för svar, om man bara kan göra ett snabbt test skulle det ju vara intressant. 😄

EDIT 2: Såg att deras kursen ju inte är officiella, bara Apoio i gbg som utför officiell och då bara 101...

Jepps jag studera också lite vidare och ska nu ringa Apoio och se lite vad dom har att säga.

Sku vara bra om man sku kunna göra bara provdelen

Bor nämligen i Finland och här erbjuds det ingen utbildning.

Närmast man får 101 är i Göteborg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är Certified Pro lv 1 på Logic.

Jag skrev provet på Apples kontor på kungsgatan, under överinseende av Tycho från nämnda utbildningsföretag.

Hur det funkar vet jag inte riktigt, det var min chef som fixade anmälan och material, i form av en TJOCK bok, med massor av övningar.

Kostar tydligen ett par tusen att göra provet, jag gick aldrig utbildningen, och läste egentligen inte så mycket i boken, utan skrev mest på egen kunskap.

Och klarade det! Grymt skön känsla, kan jag lova.

Inte helt lätt, det provet. En del är otroligt grundläggande, medans annat var helt nytt, iaf för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

finns det en kurs att gå i logic? det skulle jag gärna vara intresserad av göra. finns så mkt i programmet som man inte har en aning om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...