Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Kanske missade jag tråden men... Hur blir det egentligen? Jag ska inte klaga om MOTU Ultralite MKIII eller TC Electronics Konnekt24D ska gå ner i priset, typ 2 lax minst;) Hoppas blir det nåt på julrea.... 😮

Annons
Postat
Kanske missade jag tråden men... Hur blir det egentligen? Jag ska inte klaga om MOTU Ultralite MKIII eller TC Electronics Konnekt24D ska gå ner i priset, typ 2 lax minst;) Hoppas blir det nåt på julrea.... 😄

Varför skulle de gå ner i pris för att en tillverkare slutar med interfacet?

Det finns som bekant ganska många PC också... 🙂

Nåja - den som lever får se... 😮

Postat

De har väl inte slutat med det helt? iMac, Mac Mini och Mac Pro har ju fortfarande FW400. Dessutom går det ju att använda FW400-apparater till FW800 med en liten adapter.

Och som claes säger, många andra tillverkare använder ju också FW400. Men visst, det lär ju försvinna på sikt.

Postat
De har väl inte slutat med det helt? iMac, Mac Mini och Mac Pro har ju fortfarande FW400. Dessutom går det ju att använda FW400-apparater till FW800 med en liten adapter.

Och som claes säger, många andra tillverkare använder ju också FW400. Men visst, det lär ju försvinna på sikt.

Nu menar Du kanske just detta men vad jag beställt är en sladd, 9-pinnars till 6-pinnars, vilket skall fungera utmärkt. Olsberg hade skaffat en sådan för 120 pix och det hade fungerat utmärkt förutsatt att man inte gick över till Windows. Test av de nya macarna i nya numret (10), tydligen. Finns det, förutom denna sladd, alltså något slags adapter också?

Postat (redigerat)

Nu menar Du kanske just detta men vad jag beställt är en sladd, 9-pinnars till 6-pinnars, vilket skall fungera utmärkt. Olsberg hade skaffat en sådan för 120 pix och det hade fungerat utmärkt förutsatt att man inte gick över till Windows. Test av de nya macarna i nya numret (10), tydligen. Finns det, förutom denna sladd, alltså något slags adapter också?

FW800 är helt bakåtkompatibelt, så det är bara en kabel som behövs.

Sådana brukar också kallas adapterkabel, eftersom de går från en kontakttyp till en annan, men det är alltså inte någon sorts omvandlingsgrunka som behövs...

Redigerat av Claes
Postat
Finns det, förutom denna sladd, alltså något slags adapter också?

Absolut, jag har en FW400- och en FW800-port i min gamla MBP. Så jag proppade en sån här i 800-porten och vips så har man två stycken FW400-portar.

Jag köpte min för 99:- hos Kjell & Co

68287.jpg

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.