Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Kanske missade jag tråden men... Hur blir det egentligen? Jag ska inte klaga om MOTU Ultralite MKIII eller TC Electronics Konnekt24D ska gå ner i priset, typ 2 lax minst;) Hoppas blir det nåt på julrea.... 😮

Annons
Posted
Kanske missade jag tråden men... Hur blir det egentligen? Jag ska inte klaga om MOTU Ultralite MKIII eller TC Electronics Konnekt24D ska gå ner i priset, typ 2 lax minst;) Hoppas blir det nåt på julrea.... 😄

Varför skulle de gå ner i pris för att en tillverkare slutar med interfacet?

Det finns som bekant ganska många PC också... 🙂

Nåja - den som lever får se... 😮

Posted

De har väl inte slutat med det helt? iMac, Mac Mini och Mac Pro har ju fortfarande FW400. Dessutom går det ju att använda FW400-apparater till FW800 med en liten adapter.

Och som claes säger, många andra tillverkare använder ju också FW400. Men visst, det lär ju försvinna på sikt.

Posted
De har väl inte slutat med det helt? iMac, Mac Mini och Mac Pro har ju fortfarande FW400. Dessutom går det ju att använda FW400-apparater till FW800 med en liten adapter.

Och som claes säger, många andra tillverkare använder ju också FW400. Men visst, det lär ju försvinna på sikt.

Nu menar Du kanske just detta men vad jag beställt är en sladd, 9-pinnars till 6-pinnars, vilket skall fungera utmärkt. Olsberg hade skaffat en sådan för 120 pix och det hade fungerat utmärkt förutsatt att man inte gick över till Windows. Test av de nya macarna i nya numret (10), tydligen. Finns det, förutom denna sladd, alltså något slags adapter också?

Posted (edited)

Nu menar Du kanske just detta men vad jag beställt är en sladd, 9-pinnars till 6-pinnars, vilket skall fungera utmärkt. Olsberg hade skaffat en sådan för 120 pix och det hade fungerat utmärkt förutsatt att man inte gick över till Windows. Test av de nya macarna i nya numret (10), tydligen. Finns det, förutom denna sladd, alltså något slags adapter också?

FW800 är helt bakåtkompatibelt, så det är bara en kabel som behövs.

Sådana brukar också kallas adapterkabel, eftersom de går från en kontakttyp till en annan, men det är alltså inte någon sorts omvandlingsgrunka som behövs...

Edited by Claes
Posted
Finns det, förutom denna sladd, alltså något slags adapter också?

Absolut, jag har en FW400- och en FW800-port i min gamla MBP. Så jag proppade en sån här i 800-porten och vips så har man två stycken FW400-portar.

Jag köpte min för 99:- hos Kjell & Co

68287.jpg