Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nu jävlar e jag less!!!!! den som hjälper mig blir min gud......problemet är att min radium 61 tappar kontakten via usb porten efter 20 sekunders spelande....tidigare har den funkat sedan jag byte moderkortet,,,,alla andra usb grejer funkar som dom ska....jag har även provat synten på en annan dator för att göra klart om de är fel på den....men den funkar....jag har även provat alla usb ingångar och provat alla drivrutiner som finns gamla som nya 😄 snälla nån ge mig ett logiskt svar på detta

Annons
Postat

Om du har flera USB-enheter inkopplade, så delar de ju på bandbredden. Kan det vara där problemet ligger?

Om du låter USB-porten spänningsmata keyboardet så kan det vara så, att strömkapaciteten från porten är för liten, så att du måste ha en separat nätdel till keyboardet för att det ska fungera.

Sedan har jag nog slut på idéer för stunden, men det är lite att börja med i alla fall... 😄

Postat
Om du har flera USB-enheter inkopplade, så delar de ju på bandbredden. Kan det vara där problemet ligger?

Om du låter USB-porten spänningsmata keyboardet så kan det vara så, att strömkapaciteten från porten är för liten, så att du måste ha en separat nätdel till keyboardet för att det ska fungera.

Sedan har jag nog slut på idéer för stunden, men det är lite att börja med i alla fall... 😄

jag har en nät adapter till synthen redan.....🙂

Postat (redigerat)

Jag tror att det är som Claes säger, att den inte får tillräckligt med ström. Kör du möjligtvis via laptop? De kan ibland ligga på gränsen för att spara batteri...

Om du har flera USB-grejer som ska dela på strömen, koppla ur allt utom denna. Annars testa att köra med en strömadapter, eller koppla in den via en nätströmsförsörjd USB-hubb.

Edit: såg inte ditt svar till Claes...

Redigerat av MrBluesman
Postat
jag har en nät adapter till synthen redan..... 😄

Kanske dum fråga, men har du ställt om switchen på baksidan så att den hämtar strömmen från nätdelen också?

Postat
Jag tror att det är som Claes säger, att den inte får tillräckligt med ström. Kör du möjligtvis via laptop? De kan ibland ligga på gränsen för att spara batteri...

Om du har flera USB-grejer som ska dela på strömen, koppla ur allt utom denna. Annars testa att köra med en strömadapter, eller koppla in den via en nätströmsförsörjd USB-hubb.

ok kan det vara så illa att mint moderkort inte klara av alla usb grejorna....mitt föra klarade av att köra allting?

ok det ni menar e en strömförsörjande usb hubb vart hittar man en sådan

Postat

ok kan det vara så illa att mint moderkort inte klara av alla usb grejorna....mitt föra klarade av att köra allting?

fan nu vart det mkt....sladden e det inge fel på......men jag var lite intreserad av det där med irq jag fattar ingenting kan du förklara hur jag ska gö 😄

Postat

fan nu vart det mkt....sladden e det inge fel på......men jag var lite intreserad av det där med irq jag fattar ingenting kan du förklara hur jag ska gö 🙂

Högerklicka på "Den här datorn" och välj "Egenskaper".

Klicka på fliken "Maskinvara" och sedan på "knappen "Enhetshanteraren".

Upp i menyn "Visa" och välj "Resurser efter typ".

Dubbelklicka på "Avbrottsförfrågan (IRQ)", så ser du alla IRQ i maskinen.

Kolla vilka som har samma nummer, så kan du kanske hitta något som är mindre lyckat där...

Postat

JO jag hittar samma nummer på tex

PCi 21 nvidia network bus enumerator

PCi 21 standard-dual chanel pci ide-styrenhet

så ser det ut även usb grejorna finns det samma nuffrer på vad menas?

ka det va fel kopplat i moderkortet vad ska jag gö :?

Postat

Postat

Jag kan ha hittat felet......mitt moderkort och all utrustning kräver ett 400w nät agg stod det på hemsidan (asus) men grejen är den att det sitter ett 300w i datorn nu.....kan det vara bekymret till att min usb synth tappar kontakten?

Postat
Jag kan ha hittat felet......mitt moderkort och all utrustning kräver ett 400w nät agg stod det på hemsidan (asus) men grejen är den att det sitter ett 300w i datorn nu.....kan det vara bekymret till att min usb synth tappar kontakten?

Ja det kan ju mycket väl ställa till det. Fast jag tycker rimligtvis att det borde funka om du använder nätdelen till klaviaturen. Du svarade inte på min fråga så jag antar att switchen på baksidan av klaven står rätt?

Men ja, annars är det nog till att testa med ett kraftigare nätagg.

Postat

jo jag har ställt den rätt men utan resultat.....såg också att man kunde köpa en usb hub med strömförsörjning kan det vara nåt också elle ?

Postat

Ja det kan ju mycket väl ställa till det. Fast jag tycker rimligtvis att det borde funka om du använder nätdelen till klaviaturen. Du svarade inte på min fråga så jag antar att switchen på baksidan av klaven står rätt?

Men ja, annars är det nog till att testa med ett kraftigare nätagg.

Instämmer absolut! Ett för klent nätaggregat kan det uppstå mycket skumma fel med. I värsta fall kan det faktiskt också skada komponenter i datorn, eftersom ett för stort strömuttag från nätdelen kan orsaka att den tappar stabilitet...

Kör med ett 500 eller 600W nätaggregat i stället, så att du har bra marginal - så behöver inte heller nätdelens fläkt gå på högvarv hela tiden.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.