Alia Postat 13 november 2008 Postat 13 november 2008 Hej Jag är nybörjare med musikinspelning och har en enkel fråga.. Jag undrar varför keyboarden som jag har spelat in inte vill spelas upp alltså det kommer inget ljud fast den har spelats in , vart kan man ändra inställningar/volym på det? Hoppars ni förstår vad jag menar 😉
Claes Holmerup Postat 14 november 2008 Postat 14 november 2008 Du har kanske missuppfattat lite om hur det fungerar...? Midi är inte ljud, utan det är bara kontrollsignaler som berättar för synten hur den ska spela. Har du spelat in från keyboardet på ett midispår, så kommer därför ingenting att höras förrän du låter det midispåret skickas till en extern synt genom ett midiintertface - eller till ett VSTi i Cubase.
favoritanton Postat 14 november 2008 Postat 14 november 2008 Helt rätt, här har du en väldigt bra guide om allt det där med synthar och sånt. http://www.mussec.se/skolan/midi
zagabar Postat 14 november 2008 Postat 14 november 2008 Tycker du det är krångligt med externa syntar och VST så kan du koppla line out från keyboarden till datorn. Då kan du spela in på ett audiospår. =)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.