stegrarn Postat 9 november 2008 Postat 9 november 2008 God afton. Har ett liveklipp från senaste spelningen som inspelad direkt i en kamera. Ljudet är naturligtvis överstyrt en hel del men under disten verkar det låta ganska bra faktiskt 🥰 Nån som har nåt tips på hur jag kan förbättra ljudet på inspelningen? Jag förmodar att det inte går att få 100% bra men kan man putsa det lite med hjälp av nån plugg i Cubase 4? Eller finns det nåt annat program som kan fixa detta?
Ekstasis Postat 9 november 2008 Postat 9 november 2008 Waves har ju några pluggar för detta.. Även Izotope...tror du kanske kan prova dom gratis i 2 veckor...
Claes Holmerup Postat 10 november 2008 Postat 10 november 2008 Du kan gå in och rita om ljudet i Wavelab, men det beror förstås på hur mycket det har distats. Är det för mycket så finns det ingen hjälp, men är det lite grand, så kan det funka hyggligt. Det blir nog till att experimentera en del...
stegrarn Postat 10 november 2008 Trådstartare Postat 10 november 2008 Okay, får bli till att testa mig fram.. Tack för svar!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.