Barathrum (oregistrerad) Postat 13 november 2004 Postat 13 november 2004 Hej, jag har ett problem med en lÄt jag hÄller pÄ med. AnvÀnder ett midi-keyboard tillsammans med GPO och Cubase VST 5.1. I just denna specifika lÄt har Cubase slutat vilja ta emot signaler frÄn keyboardet (den röda grejen blinkar inte nÀr man spelar pÄ keyboardet), men om man startar en ny lÄt sÄ funkar det. Antagligen Àr det nÄgon för mig okÀnd funktion jag rÄkat komma Ät men jag Àr inte jÀtteerfaren och har ej lyckats hitta vad som felar. Tack för eventuell hjÀlp!
Lundin Postat 14 november 2004 Postat 14 november 2004 GÄ in och kolla sÄ inte MIDI THRU Àr avaktiverad..hmm..kommer inte ihÄg exakt var den funktionen fanns i gamla VST 32, om det var Setup, devices eller preferences.
Barathrum (oregistrerad) Postat 14 november 2004 Postat 14 november 2004 Tack för tipset, men jag kollade pĂ„ midi-options och "enable midi" var ikryssad. SĂ„ nĂ„got annat Ă€r det đ
Lundin Postat 14 november 2004 Postat 14 november 2004 (redigerat) Den röda Àr vÀl MIDI-IN? Har du kollat sÄ du inte Àndrat MIDI drivrutinen (i trackinspectorn ) för det valda spÄret som inte fungerar? Redigerat 14 november 2004 av demoniqus
Barathrum (oregistrerad) Postat 18 november 2004 Postat 18 november 2004 Den röda Àr vÀl MIDI-IN? Har du kollat sÄ du inte Àndrat MIDI drivrutinen (i trackinspectorn ) för det valda spÄret som inte fungerar? Jag fÄr inga utslag alls pÄ den röda grejen som ska lysa nÀr programmet tar emot midi-in-signaler. Var stÀller jag in drivrutinen för det specifika spÄret? Har ju inte Àndrat pÄ ljudkortsdrivrutinen om det Àr det du menar.
D Vibe Postat 18 november 2004 Postat 18 november 2004 Har du kollat att du har rÀtt midi in pÄ varje kanal? /Daniel
Lundin Postat 19 november 2004 Postat 19 november 2004 Testa att spara ner alla parter i lÄten du sysslar med nu..starta sedan en ny lÄt och klistra in alla parter igen... jag har glömt hur gamla VST 32 sÄg ut och hur MIDI't fungerade... ev.om jag orkar slita fram mitt gamla ex av 5:an och kika i manualen kanske jag kommer pÄ andra tankar..
Barathrum (oregistrerad) Postat 19 november 2004 Postat 19 november 2004 D Vibe Jo, det Ă€r rĂ€tt. demoniqus Problemet Ă€r att det inte verkar funka att kopiera och klistra in mellan lĂ„tar. Den verkar rensa det minnet om man stĂ€nger ner lĂ„ten. Eller du kanske menar att jag skulle spara spĂ„ret som en midi-fil och sen i ett nytt spĂ„r vĂ€lja "import-> midi file"? Provade och dĂ„ blev alla midi-filer mergade đ
Lundin Postat 19 november 2004 Postat 19 november 2004 đ Jag har för mig att du kunde spara en part i Cubase 5:an och plocka in i en annan lĂ„t? har du kollat alla filĂ€ndelser? Ska jag behöva plocka fram ammanulen đ
Barathrum (oregistrerad) Postat 20 november 2004 Postat 20 november 2004 demoniqus Jo, tackar sĂ„ mycket för hjĂ€lpen, det verkar fungera nu. Sparade allt som parts och öppnade i en ny fil och sparade i sin tur den som .all-fil. Blev dock lite strul med VST-grejerna, men det har nog inte med detta att göra. SĂ„ tack för hjĂ€lpen, nu funkar midi-signalsintagningen igen đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.