Jump to content
Annons

VST-plugg som samordnar externa effekter?


D Vibe

Recommended Posts

Hej, har sökt lite pÄ forumet men har inte fÄtt nÄgot svar.. Vad jag söker Àr information om om det finns nÄgon VST-plugg som samordnar externa effekter pÄ nÄgot bra vis?

AlltsÄ, nÄgot som man kan stoppa in i en insertslot i mitt Cubase SE3 och som sen skickar audiosignalen vidare till en av mina ljudkortsutgÄngar, via en extern effekt och sen tillbaks in i en av mina ljudkortsingÄngar, för att sedan gÄ vidare in i Cubase mixer?

Som det Àr nu sÄ fÄr jag skicka signalen frÄn en kanal manuellt till en annan utgÄng och sen fÄnga upp den pÄ ytterligare en ny kanal.. Lite omstÀndigt..

Tacksam för svar!

/Daniel

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
pme (oregistrerad)

Funktionen finns i alla fall i stora cubase. Man gÄr in under VST connections (F4) och sedan External FX. DÀr mappar du in in och utgÄngar samt midi.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Funktionen finns i alla fall i stora cubase. Man gÄr in under VST connections (F4) och sedan External FX. DÀr mappar du in in och utgÄngar samt midi.

Tack för svaret!

Vad innebÀr "stora" Cubase? Cubase 4? Eller rÀcker t.ex. Cubase 4 Studio?

Kan iofs gÄ in och söka pÄ Steinbergs hemsida och se om det finns nÄgon info..

Tror inte jag har rÄd med Cubase 4 dock ..

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Funktionen finns i alla fall i stora cubase. Man gÄr in under VST connections (F4) och sedan External FX. DÀr mappar du in in och utgÄngar samt midi.

Tack för svaret!

Vad innebÀr "stora" Cubase? Cubase 4? Eller rÀcker t.ex. Cubase 4 Studio?

Kan iofs gÄ in och söka pÄ Steinbergs hemsida och se om det finns nÄgon info..

Tror inte jag har rÄd med Cubase 4 dock ..

Det gÄr att göra i Cubase SX3, borde inte vara omöjligt att hitta det begagnat om du inte har rÄd med Cubase 4.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Funktionen finns i alla fall i stora cubase. Man gÄr in under VST connections (F4) och sedan External FX. DÀr mappar du in in och utgÄngar samt midi.

Tack för svaret!

Vad innebÀr "stora" Cubase? Cubase 4? Eller rÀcker t.ex. Cubase 4 Studio?

Kan iofs gÄ in och söka pÄ Steinbergs hemsida och se om det finns nÄgon info..

Tror inte jag har rÄd med Cubase 4 dock ..

Det gÄr att göra i Cubase SX3, borde inte vara omöjligt att hitta det begagnat om du inte har rÄd med Cubase 4.

Okej... Men Cubase 4 Studio kan inte göra det eller? Hittade ingen lÀttillgÀnglig info pÄ Steinbergs hemsida.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...