D Vibe Postat 18 oktober 2008 Postat 18 oktober 2008 Hej, har sökt lite på forumet men har inte fått något svar.. Vad jag söker är information om om det finns någon VST-plugg som samordnar externa effekter på något bra vis? Alltså, något som man kan stoppa in i en insertslot i mitt Cubase SE3 och som sen skickar audiosignalen vidare till en av mina ljudkortsutgångar, via en extern effekt och sen tillbaks in i en av mina ljudkortsingångar, för att sedan gå vidare in i Cubase mixer? Som det är nu så får jag skicka signalen från en kanal manuellt till en annan utgång och sen fånga upp den på ytterligare en ny kanal.. Lite omständigt.. Tacksam för svar! /Daniel
D Vibe Postat 18 oktober 2008 Trådstartare Postat 18 oktober 2008 .. och om den sen kan skicka midisignalen för att ev. kunna styra den externa effekten, SAMT om den kan spara program, så vore det bara en bonus /Daniel
pme (oregistrerad) Postat 18 oktober 2008 Postat 18 oktober 2008 Funktionen finns i alla fall i stora cubase. Man går in under VST connections (F4) och sedan External FX. Där mappar du in in och utgångar samt midi.
D Vibe Postat 18 oktober 2008 Trådstartare Postat 18 oktober 2008 Funktionen finns i alla fall i stora cubase. Man går in under VST connections (F4) och sedan External FX. Där mappar du in in och utgångar samt midi. Tack för svaret! Vad innebär "stora" Cubase? Cubase 4? Eller räcker t.ex. Cubase 4 Studio? Kan iofs gå in och söka på Steinbergs hemsida och se om det finns någon info.. Tror inte jag har råd med Cubase 4 dock ..
pme (oregistrerad) Postat 18 oktober 2008 Postat 18 oktober 2008 Någon med Cubase 4 studio får svar...
bakke Postat 18 oktober 2008 Postat 18 oktober 2008 Funktionen finns i alla fall i stora cubase. Man går in under VST connections (F4) och sedan External FX. Där mappar du in in och utgångar samt midi. Tack för svaret! Vad innebär "stora" Cubase? Cubase 4? Eller räcker t.ex. Cubase 4 Studio? Kan iofs gå in och söka på Steinbergs hemsida och se om det finns någon info.. Tror inte jag har råd med Cubase 4 dock .. Det går att göra i Cubase SX3, borde inte vara omöjligt att hitta det begagnat om du inte har råd med Cubase 4.
kvd669o Postat 18 oktober 2008 Postat 18 oktober 2008 cubase hit och cubase dit ja tycker tracktion fungerar lika bra jag 🙂
D Vibe Postat 20 oktober 2008 Trådstartare Postat 20 oktober 2008 Funktionen finns i alla fall i stora cubase. Man går in under VST connections (F4) och sedan External FX. Där mappar du in in och utgångar samt midi. Tack för svaret! Vad innebär "stora" Cubase? Cubase 4? Eller räcker t.ex. Cubase 4 Studio? Kan iofs gå in och söka på Steinbergs hemsida och se om det finns någon info.. Tror inte jag har råd med Cubase 4 dock .. Det går att göra i Cubase SX3, borde inte vara omöjligt att hitta det begagnat om du inte har råd med Cubase 4. Okej... Men Cubase 4 Studio kan inte göra det eller? Hittade ingen lättillgänglig info på Steinbergs hemsida.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.