Jump to content
Annons

import av trummor


antetante

Recommended Posts

Hej!

Har ett litet problem, i en äldre version av cubase funkar det hur bra som helst att imprtera wave filer( loopar, kicks osv)

Men när jag importerar exakt samma filer till Cubase sx3 blir audiofilen annorlunda, från ett baskagge slag till något utdraget knepigt sound(dubbelslag)!

Någon som har en aning om hur man löser detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Yes. Du får gå in i preferences(tror jag, har det inte framför mig nu) och ställa in så att du får upp en popup varje gång du importerar en ljudfil! I den popupen får du välja ifall filen ska konverteras till 24 bitar osv, nu gör den det automatiskt, därför som det låter roligt!

Kommer säkert nån som kan säga mer i detalj var du ska klicka osv ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Yes. Du får gå in i preferences(tror jag, har det inte framför mig nu) och ställa in så att du får upp en popup varje gång du importerar en ljudfil! I den popupen får du välja ifall filen ska konverteras till 24 bitar osv, nu gör den det automatiskt, därför som det låter roligt!

Kommer säkert nån som kan säga mer i detalj var du ska klicka osv ...

Tack så mycket för svaret, ska kolla detta!

Link to comment
Dela på andra sajter

Yes. Du får gå in i preferences(tror jag, har det inte framför mig nu) och ställa in så att du får upp en popup varje gång du importerar en ljudfil! I den popupen får du välja ifall filen ska konverteras till 24 bitar osv, nu gör den det automatiskt, därför som det låter roligt!

Kommer säkert nån som kan säga mer i detalj var du ska klicka osv ...

Hejsan! Har varit inne o kikat i Preferences nu, men kan inte hitta något!

Under Pref/Imported Audio är open options dialog redan ibockad!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...