antetante Posted October 16, 2008 Posted October 16, 2008 Hej! Har ett litet problem, i en äldre version av cubase funkar det hur bra som helst att imprtera wave filer( loopar, kicks osv) Men när jag importerar exakt samma filer till Cubase sx3 blir audiofilen annorlunda, från ett baskagge slag till något utdraget knepigt sound(dubbelslag)! Någon som har en aning om hur man löser detta?
Fertan Posted October 16, 2008 Posted October 16, 2008 Yes. Du får gå in i preferences(tror jag, har det inte framför mig nu) och ställa in så att du får upp en popup varje gång du importerar en ljudfil! I den popupen får du välja ifall filen ska konverteras till 24 bitar osv, nu gör den det automatiskt, därför som det låter roligt! Kommer säkert nån som kan säga mer i detalj var du ska klicka osv ...
antetante Posted October 17, 2008 Author Posted October 17, 2008 Yes. Du får gå in i preferences(tror jag, har det inte framför mig nu) och ställa in så att du får upp en popup varje gång du importerar en ljudfil! I den popupen får du välja ifall filen ska konverteras till 24 bitar osv, nu gör den det automatiskt, därför som det låter roligt! Kommer säkert nån som kan säga mer i detalj var du ska klicka osv ... Tack så mycket för svaret, ska kolla detta!
antetante Posted October 17, 2008 Author Posted October 17, 2008 Yes. Du får gå in i preferences(tror jag, har det inte framför mig nu) och ställa in så att du får upp en popup varje gång du importerar en ljudfil! I den popupen får du välja ifall filen ska konverteras till 24 bitar osv, nu gör den det automatiskt, därför som det låter roligt! Kommer säkert nån som kan säga mer i detalj var du ska klicka osv ... Hejsan! Har varit inne o kikat i Preferences nu, men kan inte hitta något! Under Pref/Imported Audio är open options dialog redan ibockad!
Recommended Posts