Jump to content
Annons

vippran

Recommended Posts

Annons
Hur zoomar man in en region snabbt, om man vill snabbt förstora upp ett midifält till exempel?

Hittar inget i manualen..

Med A-Z Aktiverat sa trycker du bara "E" (explode) sen finns det "zoom toggle" preferences for hur mycket det zoomar in. Jag har det satt till "fit to window" alltid...

🙂 J

Link to comment
Dela på andra sajter

vad menar du med A-Z aktiverat? För nu händer det inget när jag trycker på E.. 🤪

Finns en knapp uppe till hoger i edit fonstret som heter a-z vilket aktiverar en massa kortkomandon pa knapparna a till z...

Tex, nar a-z ar aktiverat sa behover du bara trycka z for undo inte ctrl+Z. Kolla manualen for resten.

Sen ar det bara till att markera en region eller det funkar ocksa att bara gora en selection hur kort eller lang som helst och trycka pa "e"...

Tryck e igen for att zooma tillbaks. Det finns aven en knapp for "explode" eller zoom toggle som det ocksa kallas. Knappen hittar du precis under zoom verktyget.

Se till att du andrar installningarna under setup>preferences>editing tabben>zoom toggle. Dar kan du valja hur mycket det ska zoomas in nar du trycker e och om du vill att track view ska andras samtidigt. Mina installningar ar som sagt "fit to window" waveform/notes. Vilket fyller fonstret med regionen och andrar till att visa waveform eller midi noter pa ett midi spar.

Det finns en del andra installningar for hur zoom toggle ska funka men prova dig fram eller las manualen for zoom toggle.

Givetvis finns det en del andra kortkomandon for zooma. Men e ar snabbast om du vill ga in och andra midinoter mm...

MVH

Link to comment
Dela på andra sajter

tack så jättemycket för svaret.. =)

Jag hittar inte en "lista" direkt i manualen på shortcuts. Hade varit gött o lära sig alla snabbkommandon.. Finns det äns en översiktlig lista?

Vad kan jag söka på då istället för shortcuts?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...