Jump to content
Annons

Radera och installera ProTools på nytt. Hjälp! (Mac)


Tomas Järmyr (oregistrerad)

Recommended Posts

Tomas Järmyr (oregistrerad)

Hej!

Jag har precis fått min Mbox2 Mini (protools 7.4). Har installerat det och det funkar. Eftersom jag inte är så hemma med det här att installera program och så så har jag dribblat bort mig själv och vet nu inte riktigt vad jag sysslar med. Jag har auktoriserat alla tillbehörs program (reason adapted 3, ableton live osv...).

Jag skulle vilja ta bort allting och börja om på nytt, tejpa igen kartongen och öppna den igen, som om grejerna aldrig funnits på min dator.

Kan man göra så utan problem? Någon som vet vart alla filer ligger?

Mvh

Tomas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej, det mesta ligger i "Program"-mappen på system-hd och det är bara att klicka och slänga det.

En del under "Bibliotek-Application Support".

Som jag har förstått på Macen så kan man installera om allting (utan att slänga det gamla),

den bara skriver över de gamla mapparna. Man behöver inte avinstallera som med en Pc?

Någon annan som kan det bättre än jag?

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Vet faktiskt inte om man måste avinstallera, men det finns en "uninstall" på installationsskivan, använd den först så fimpas allt gammalt sen är det bara installera igen.

Ja, Pro Tools har väl en avinstallationsikon numera (ligger i "Program/Digidesign/Pro Tools/Pro Tools Utilities"-mappen)

på system-hårddisken . Men de andra grejorna är väl bara att slänga (i papperskorgen).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...