Jump to content
Annons

Trasig inbyggd mikrofon


Elvispen

Recommended Posts

Hejsan!

Har en Takamine gitarr med inbyggd mikrofon som jag tänkte köra lite med idag (för första gången på väldigt länge) men när jag prövade så sa lös bara "Low bat."-lampan, så jag gick glatt och köpte nya batterier för att kunna spela men den säger samma sak med de nya batterierna...

Någon som kan det här bättre än mig som vet vad man ska göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
maart (oregistrerad)

På min gitarr verkade det ibland som att vissa av batterierna var för korta, d.v.s. fjäderbelastningen som ska pressa det mot kontaktblecken "nådde" in fram riktigt. Då lyste varningslampan. Det avhjälptes enkelt med en liten pappersbit för att "förlänga" batteriet.

Link to comment
Dela på andra sajter

På min gitarr verkade det ibland som att vissa av batterierna var för korta, d.v.s. fjäderbelastningen som ska pressa det mot kontaktblecken "nådde" in fram riktigt. Då lyste varningslampan. Det avhjälptes enkelt med en liten pappersbit för att "förlänga" batteriet.

Det är inte problemet här, för det är en sån klipp-grej som man knäpper fast på batteriet så den sitter bra.

jag gissar på glapp någonstans... eller något sånt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...