Zauron_87 Postat 8 november 2004 Dela Postat 8 november 2004 Tja hoppas någon kan svara på det här någorlunda jag är helt nybörjare inom studio på datorn har spelat guitar länge. nu har jag fått cubase och tänkte spela in mig själv. har hört att det finns ett prog inne på cubase som heter lm 7 men hur får jag det och funka, hur gör man. 2, Om man ska growla ska man ta på dist på sången eller ska man typ göra något annat.[/font] Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 8 november 2004 Dela Postat 8 november 2004 LM7 startar du genom att ( i Cubase ) trycka F11 leta rätt på LM7 och öppna den som instrument i "racken" som kommer upp, skapa ett midispår, ställ in ditt midiklaviatur som MIDI INPUT ( i trackmanager ) och sen väljer du LM 7 som MIDI OUTPUT. klart. Om du inte får ljud ur Cubase eller VSTi'n kanske du behöver fixa in och utgångar i VST Connections först.. till ditt ljudkort alltså. Growla? du menar som i deathmetalkillarnas skönsång? ..ingen aning..men ett tjog me pluggar och elak dist löser det mesta...men jag tror att det är mycket teknik med i bilden för att få till ett sånt typisk sångsound Lycka till Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.