Jump to content
Annons

Är mitt M Audio firewire 410 dödsdömt?


Ale

Recommended Posts

Aj aj aj!

Jag råkade böja instickskontakten från mitt M Audio 410-kort in till laptopen, vilket resulterade i att firewire-porten på moderkortet brändes.

Nu har jag köpt en ny dator (Dell Latitude D830) o försökte koppla in mitt ljudkort, men det var lite problematiskt. Kortet hittades av datorn, men vid installation av drivrutiner o konfigurering o sådär så uppstod en massa fel, så det går inte att köra.

Mina frågor är:

Kan även kortet vara bränt? Skulle datorn i så fall ändå kunnat hitta det? Kan det vara M Audios bristande Vista-kompatibilitet som spökar?

Om kortet nu är bränt, är det i så fall nån idé att laga det? Går det? Ekonomiskt försvarbart?

Jag har långt skridna planer på att ppgradera mej till ett RME FIREFACE 400, men vill kolla alla alternativ innan jag slår till.

Mycket tacksam för hjälp!

/ALE

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Mitt blev förstört en gång i tiden och det skulle kosta ungefär hälften av vad ett nytt kort kostade, för mig. Då skulle de ta halva kostnaden så det var ju egentligen kostnaden av ett nytt kort. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...