LuddeHellacopter Postat 7 november 2004 Postat 7 november 2004 Hej hej! Jag är helt ny på ämnet och är förmodligen helt ute och cyklar. Jag köpte nyligen ett M-Audio Delta 1010 LT, och har börjat försöka spela in gitarr med hjälp av en Shure SM57:a. Eftersom jag bara för tillfället har en mick och inga lösa mickpreamps/mixerbord mickar jag upp min stärk och sen igenom ljudkortets ena inbyggda preamp (IN 1/2) med XLR hona. När jag sen vill panorera det inspelade ljudet i Cubase SX funkar det inte, när den är centrerad hörs det i båda, när den är dragen åt vänster hörs det i båda och sen när den är dragen åt häger hörs det ingenting. Är det så att jag måste micka upp min stärkare med två mickar och sen in i kortets båda mickpreamps (IN 1/2) för att kunna panorera stereo? Finns det ingen lösning utan att jag måste skaffa ett mixerbord eller mickpreamps? Tacksam om nån kunde hjälpa mig med detta lilla problem! MVH Ludde
VacUm Postat 7 november 2004 Postat 7 november 2004 Du har kopplat fel från ljudets utgång låter det som. Kolla sladdar och manualer så du gjort rätt där.
LuddeHellacopter Postat 7 november 2004 Trådstartare Postat 7 november 2004 Japp, hade valt fel ingån i Cubase.. såklart skall det va mono-in och stereo-ut på kanalen.. Tack MVH Ludde
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.