frelin Posted November 5, 2004 Share Posted November 5, 2004 Hej! Jag har precis köpt ett DSP3000 M-Port ljudkort och har stött på lite problem. Först så satt vi i ca: 2 timmar och läste den engelska manualen... Inget funkade. Efter att vi tagit en paus och kollade till datorn igen så kom det helt plötsligt in ljud ifrån micken, dock bara i mono... Läste i manualen att man skulle kunna ändra så att två kanaler ej låg som stereopar men de talade inte om hur. När jag pillat lite i windows så blev det helt plötsligt ljud från högtalarna! Men när jag skulle fixa lite i cubase idag, försöka få ljudet i där också så försvann denna lyssning. När jag sedan startade om datorn var det samma sak! Men efter att ha gjort INGENTING och låtit den vila i en kvart så vart det plötsligt ljud i mina högtalare igen. Jag börjar på alvar tro att ST Audio byggt in en liten Korean ine i mitt ljudkort som sitter och kopplar med kretsarna! (Eller så börjar jag bli skitsofren 😄 ) Hur som helst så står det bara hur man ska konfigurera ljud kortet för Cubase vst och jag har SX. Ändringarna ska göras i en undermeny på "Options" men den menyn fins ju inte i sx... Tacksam för svar! /Oskar Link to comment Share on other sites More sharing options...
frelin Posted November 7, 2004 Author Share Posted November 7, 2004 Hej! Har löst några av problemen nu! kan tex spela in i cubase, men dock bara på det första stereoparet vilket gör att jag får allt i mono!!! Jävligt drygt faktiskt. Som sagt har jag inte hittat någon lösning i manualen som mest verkar vara gjord så krånglig som möjlig. Om det är någon som har någon aning hur man gör så att kanalerna inte liggeri stereopar panorerade åt varsitt håll så skulle jag vara tacksam för hjälp! /Oskar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts